خانه / دسته‌بندی نشده / تلویزیون تنها و فقط به حفظ اصول فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کند، مخاطب اهمیتی ندارد/ سینمای ما امروز محلی برای ارضای حس شناخته شدن و شهرت طلبی برخی اشخاص سودجو شده است

تلویزیون تنها و فقط به حفظ اصول فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کند، مخاطب اهمیتی ندارد/ سینمای ما امروز محلی برای ارضای حس شناخته شدن و شهرت طلبی برخی اشخاص سودجو شده است

تلویزیون تنها و فقط به حفظ اصول فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کند، مخاطب اهمیتی ندارد/ سینمای ما امروز محلی برای ارضای حس شناخته شدن و شهرت طلبی برخی اشخاص سودجو شده است

|تلویزیون تنها و فقط به حفظ اصول فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کند، مخاطب اهمیتی ندارد/ سینمای ما امروز محلی برای ارضای حس شناخته شدن و شهرت طلبی برخی اشخاص سودجو شده است از اس پی سیتی|

کاظم راست گفتار با اشاره به محدودیت های فراوانی که در تلویزیون وجود دارد تأکید کرد صداوسیما اهدافی دارد که بیش از حفظ مخاطب حفظ اصول برایش حائز اهمیت است.

– کاظم راست گفتار با اشاره به محدودیت های فراوانی که در تلویزیون وجود دارد تأکید کرد صداوسیما اهدافی دارد که بیش از حفظ مخاطب حفظ اصول برایش حائز اهمیت است.

کاظم راست گفتار کارگردان سینما و همچنين تلویزیون در گفت وگو با روزنامه نويس و خبرنگار تيم فرهنگ و همچنين هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: آثار سینمایی و همچنين تلویزیونی ما شامل قانون کپی رایت نمی شوند و همچنين از آنجا که امروز فضای مجازی نقش پر رنگی در زندگی شهروندان و مردم شهر دارد بسیاری از این آثار یا در شبکه نمایش خانگی به صورت رایگان در اختیار شهروندان و مردم شهر قرار می گیرد یا شبکه های ماهواره ای این آثار را به راحتی بدون هیچ مشکلی پخش می کنند.

مخاطبان بسیاری نیز به دیدن این آثار می نشینند که در آمار فروش و همچنين تماشای فیلم ها و همچنين سریال ها قرار ندارند.

در واقع ما قسمت و بخش اعظمی از مخاطب هایمان به دلیل این مشکل پنهان است و همچنين آماری از آن هم ها نداریم.

راست گفتار خاطرنشان کرد: مخاطبان آثار نمایشی در ایران نسبت به دو سال شمسي پیش کمتر نشده بلکه قسمت و بخش اعظمی از این مخاطبان به دلایل متنوع و گوناگون و مختلف که معظلات و مسائل و مشکلات اقتصادی هم بخشی از آن هم است مخفی شده اند و همچنين می بینیم که امروز با اکران آنلاین این معضل بیشتر به چشم می آید و همچنين فیلمی که در صورتي که در شرایط عادی در سینماها اکران می شد با اکران آنلاین به زحمت فروش خود را به ۲ یا ۳ میلیارد می فروشد.

در واقع مخاطب سینما کم نشده است و همچنين آن هم اشخاص این فیلم ها را دنبال می کنند ولي بايد توجه داشت از آنجا که آثار به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دارند به راحتی فیلم را می بینند و همچنين هزینه ای پرداخت نمی کنند.

او افزود: در حوزه ساخت، تولید و همچنين واردات برخی محصولات مثل اتومبیل گمرک مدیریتی در تولید و همچنين فروش تولیدات داخل ایجاد کرده است.

به این معنی که وارد شدن بی رویه خودروهای خارجی به داخل کشور توسط گمرک گرفته شده و همچنين در صورتي که خودرویی وارد مي شود قیمتش به قدری بالا می رود که هر کسی قادر به خرید این اتومبیل نیست و همچنين شهروندان و مردم شهر مجبور به خرید پراید خواهند بود.

در حوزه فرهنگ نمی قدرت و همچنين نباید این فیلتر را داشت و همچنين باید هنرمندان و همچنين مسئولان در رقابت با آثار خارجی کیفیت تولیدات را بالا ببرند.

فیلم ها و همچنين سریال های روز دنیا در دسترس شهروندان و مردم شهر خواهند بود و همچنين شهروندان و مردم شهر کیفیت این آثار را با فیلم ها و همچنين سریال های خودمان مقایسه می کنند و همچنين به لحاظ کیفی ما واقعاً فاصله بسیاری را آثار تولید شده در کشورهای دیگر (به خصوص هالیوود) داریم.

کارگردان فیلم سینمایی نقاب تصریح کرد: سینمای ایران همچنين و علاوه بر رشد گلخانه ای اش به شدت مافیایی و همچنين بچه گانه رشد کرده است.

هر بار که اسامی پروانه ساخت های صادر شده را می بینیم نام هایی مطرح می شوند که معلوم نیست از کجا آمده اند و همچنين می خواهند فیلم بسازند.

سینمای ما امروز محل ارضای حس شناخته شدن و شهرت، ژست فیلمسازی و همچنين سرمایه داری اشخاص ثروتمندی شده است که هیچ دغدغه ای برای سینما ندارند به همین دلیل فیلم ها نه تناسبی با سلایق و همچنين علایق مخاطبان ایرانی دارند و همچنين نه استانداردهای جهانی در ساختار این آثار مورد توجه قرار گرفته اند به همین دلیل مخاطب با دیدن این فیلم ها سرخورده شده و همچنين ترجیح می دهد در منزل و خانه به دیدن فیلم ها و همچنين سریال های خارجی بنشیند.

این کارگردان اظهار داشت: فیلم هایی امروز اکران می شوند که واقعاً به لحاظ کیفی هیچ ارزشی ندارند و همچنين تنها و فقط وقت اکران را پر می کنند و همچنين به تبع آن هم اشخاص باتجربه ای مثل مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، بهمن فرمان آرا، کیومرث پوراحمد و همچنين.

که زمانی فیلم های فوق العاده ای می ساختند با این موج همراه شده و همچنين دیگر انگیزه ندارند، التزامی به ساخت فیلم خوب نمی بینند و همچنين آثار آن هم ها نیز به لحاظ کیفی افت می کنند و همچنين از طرفی فیلمسازانی مثل ناصر تقوایی ترجیح می دهند دیگر فیلم نسازند.

راست گفتار با اشاره به ضعف های بسیار در مدیریت فرهنگی کشور، گفت: متأسفانه از فیلم هایی حمایت می مي شود که کیفیت ندارند و همچنين نظارت درستی بر آثار تولیدی وجود ندارد.

تلویزیون هم به دلیل مقررات سخت گیرانه ای که دارد شرایط بدتری را تجربه می کند و همچنين از آنجا که قوانین رسانه ملی حدود ۴۰ سال شمسي است که تدوین شده مدیران نیز گرفتار آن هم خواهند بود و همچنين نمی توانند برای جذب مخاطب برنامه جذاب و جالب و خوب ای داشته باشند.

در تلویزیون ملاک به هیچ وجه جذب حداکثری مخاطب نیست و همچنين تنها و فقط به حفظ اصول فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کنند.

او افزود: برای قسمت و بخش خصوصی دیگر امکان کار و همچنين تولید اثر وجود ندارد و همچنين تنها راه نجات سینما، تلویزیون و همچنين شبکه نمایش خانگی فعالیت عاشقان این حرفه است.

افرادی که عاشق سینما خواهند بود باید تاثيرات و همچنين اثرات مخرب پولشویی را از بین ببرند و همچنين با هزینه هایی که خودشان انجام می دهند سعی دارند آثار باکیفیتی تولید کنند که شهروندان و مردم شهر به دیدن فیلم های ایرانی بیایند.

باید در سینمای ایران رقابت ایجاد مي شود، رانت خواری از بین برود و همچنين تشکیل کمپانی ها یکی از راه حل های نجات سینمای ما است.

ما باید فیلم های صادراتی بسازیم که در کشورهای دیگر نیز اکران شوند.

در صورتي که امروز سینمای ما بضاعت این کار را ندارد اصلی ترین عاملش سنگ اندازی جلوی فعالیت اشخاص کاربلد است.

باید برای فراهم کردن شرایط برای اشخاص باتجربه و همچنين کاربلدی مثل ناصر تقوایی شرایط تولید اثر را فراهم کنیم.

کلید واژه ها: تلویزیون – کارگردان سینما و همچنين تلویزیون – مخاطب – شبکه های ماهواره ای – صداوسیما – سینما و همچنين تلویزیون – اهمیت – گفتار – سینما – شبکه نمایش خانگی – شبکه های ماهواره – فراوانی – محدودیت – کارگردان سینما – قانون کپی رایت – آثار – نمایش خانگی – فرهنگ و همچنين هنر – امروز – شبکه نمایش – فضای مجازی – شبکه – شهروندان و مردم شهر – خبرگزاری – کارگردان – کپی رایت – روزنامه نويس و خبرنگار – مخاطبان – سینمایی – ماهواره

منبع

تلویزیون تنها و فقط به حفظ اصول فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کند، مخاطب اهمیتی ندارد/ سینمای ما امروز محلی برای ارضای حس شناخته شدن و شهرت طلبی برخی اشخاص سودجو شده است در تاریخ ۱۵ August 2020 | 7:00 am منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

کلاهبرداری از یک دختر جوون با وعده خوانندگی

کلاهبرداری از یک دختر جوون با وعده خوانندگی |کلاهبرداری از یک دختر جوون با وعده …