خانه / دسته‌بندی نشده / با فیلم های پراشتباهی در جریان فیلم های خاص طرف هستیم/ فاصله بین اکران آنلاین و همچنين پخشِ شبکه های ماهواره ای تنها و فقط دو ساعت است

با فیلم های پراشتباهی در جریان فیلم های خاص طرف هستیم/ فاصله بین اکران آنلاین و همچنين پخشِ شبکه های ماهواره ای تنها و فقط دو ساعت است

با فیلم های پراشتباهی در جریان فیلم های خاص طرف هستیم/ فاصله بین اکران آنلاین و همچنين پخشِ شبکه های ماهواره ای تنها و فقط دو ساعت است

|با فیلم های پراشتباهی در جریان فیلم های خاص طرف هستیم/ فاصله بین اکران آنلاین و همچنين پخشِ شبکه های ماهواره ای تنها و فقط دو ساعت است از اس پی سیتی|

کارگردان فیلم «هایلایت» معتقد است: شبکه های ماهواره ای دفاتر و همچنين آدرسی در کشورهای متنوع و گوناگون و مختلف دارند که قابل دسترسی خواهند بود و همچنين در صورتي که عزمی جدی برای مقابله با آن هم ها باشد می قدرت از طریق وزارت مسائل خارجه و همچنين ایجاد یک کارگروه جلوی کار غیرقانونی آن هم ها را گرفت.

– کارگردان فیلم هایلایت معتقد است: شبکه های ماهواره ای دفاتر و همچنين آدرسی در کشورهای متنوع و گوناگون و مختلف دارند که قابل دسترسی خواهند بود و همچنين در صورتي که عزمی جدی برای مقابله با آن هم ها باشد می قدرت از طریق وزارت مسائل خارجه و همچنين ایجاد یک کارگروه جلوی کار غیرقانونی آن هم ها را گرفت.

به نقل از سایت قطره و همچنين به نقل ازخبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی هایلایت ساخته اصغر نعیمی این روزها در اکران آنلاین در دسترس مخاطبان قرار دارد.

هایلایت در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و همچنين دو سال شمسي منتظر اکران ماند.

اصغر نعیمی چهارمین تجربه کارگردانی اش را با ترکیبی از بازیگران جوون و همچنين با تجربه جلوی دوربین برده و همچنين معتقد است سینمای ایران نیازمند حضور چهره های جديد و تو و تازه است.

با او پیرامون فیلم هایلایت و همچنين شرایط تولید در سینمای ایران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید: وارد شدن تو به فیلمسازی با ساخت فیلم هایی بود که بیشتر در گیشه موفق بود و همچنين نگاه گیشه ای داشت.

بعد از آن هم تجربه های شخصی تری را دنبال کردید که هایلایت در ادامه آن هم مسیر است.

فیلم هایی که قصه های آن هم بر بستر مسائل اجتماعی روایت می شد.

چه اتفاقی باعث تغییر مسیر در فیلمسازی تو شد؟ آیا در ابتدای راه و همچنين برای شروع فیلمسازی ناگزیر بودید به سمت ساخت فیلم های گیشه ای بروید؟ برای فیلمسازی مثل من که سال شمسي ها است در جریان مستقل فیلمسازی کار می کنم و همچنين همیشه اکراه داشتم از وارد شدن به شکلی از فیلمسازی که استقلال فیلمساز را هدف قرار گرفته و همچنين باعث می مي شود که فیلمساز ناچار به تعامل با نهادهای اقتدار و قدرت بشود؛ کار کردن را کمی دشوار می کند.

زيرا و به درستي که کار کردن در سینما نیازمند تامین منابع مالی است برای همین کار کردن فیلمسازان مستقلی مثل من دشوار است.

ضمن اینکه من به هر دو جنبه فیلمسازی علاقمند هستم.

یعنی اینجوری نیست که صرفا به نوعی از سینمای تجربی علاقمند باشم و همچنين یا تنها به جنسی از سینما که مخاطب عام داشته باشد علاقه نشان دهم.

تجربیات من نشان داده است که همواره سعی کردم هر دو جنبه فیلمسازی ام را نيرو بدهم.

در دو فیلم اولم بیشتر نگاهم به ارتباط با مخاطب معطوف بود بعد احساس کردم در این ظرفیت توانستم دو فیلم پرمخاطب بسازم که در زمینه جذب مخاطب موفق عمل کرده است.

برای همین تصمیم گرفتم بعد از آن هم به سمت جنسی از فیلمسازی بروم که حالت تجربی تر داشته باشد و همچنين به سلیقه شخصی من نزدیک تر باشد.

سایه های موازی و همچنين هایلایت در راستای همین تجربه ساخت فیلم های اجتماعی بود.

جذاب و جالب است بدانید فیلم پنجم که به تازگی ساخت آن هم تمام شده است با نام خط استوا در راستای فیلم های اول و همچنين دوم جزو فیلم های مخاطب پسند است ظرفیت های خوبی برای جذب مخاطب در گیشه دارد.

اینطور نیست که بخواهم خودم را در یک قالب محبوس کنم بلکه بیشتر وجه تجربی ساختن فیلم برای من اهمیت دارد.

جریان نقد فیلم همواره فیلم های پرمخاطب گیشه ای را نقد و همچنين نکوهش کرده است.

تو که تجربه ساخت فیلم های تجاری را دارید، بگویید چگونه و چطوري می مي شود ساخت این دست آثار را به نحوی پیش برد که جریان نقد در سینما هم نسبت به آن هم موضع انتقادی نداشته باشد؟ طبیعی است که جریان نقد نگاهش به فیلم های خاص و همچنين تجربی مثبت تر است و همچنين با فیلم های پرمخاطب همواره با گارد و همچنين نگاه انتقادی برخورد کرده است.

یک بخشی از این نگاه به دلیل آسیب هایی است که به جریان نقدنویسی ما وارد شده است.

اینکه چرا جریان نقدنویسی ما از دیرباز تا امروز تمایلی به آثار پرمخاطب و همچنين گیشه ای نداشته است.

شاید یکی از دلایل آن هم ظهور جریان چپ به فضای روشنفکری ما است که این جریان چپ برای هنر رسالتی قائل بوده است و همچنين اساسا هنر را به عنوان سرگرمی مذموم می دانسته است و همچنين این نگاه چپ فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کرده هنری که در خدمت عامه شهروندان و مردم شهر است هنری است که در خدمت سرمایه داری است و همچنين معتقد بودند هنر حتما باید در خدمت مضامین خاص باشد.

این نوع نگاه ادبیات و همچنين سینما و همچنين تئاتر ما را به عقب انداخته برای اینکه هر نوع هنری با مخاطب است که معنا پیدا می کند.

به صرف پیام و همچنين مضمون نمی توانیم به موفقیت برسیم و همچنين این عارضه خیلی ریشه دار است در جریان فرهنگ و همچنين هنر ایران که در جریان نقدنویسی هم نشانه های آن هم روشن است.

من خودم در زمان نقدنویسی همواره سعی کردم از این عارضه گريز و فرار کنم و همچنين تلاشم این بوده که در زمان نوشتن نقد آن هم فیلم مورد نظر را در جهان خودش معنا کنم نه در یک موقعیت ایزوله میان سلایق شخصی خودم.

مهم این است که منتقد هر فیلمی چه پرمخاطب چه فیلم های جریان خاص را در جهان خودش بررسی کند که آیا توانسته در آن هم فضا فیلم موفقی باشد یا نه.

در سینما فیلم های پرمخاطبی وجود دارند که توانسته اند به جهان خودشان وفادار باشند و همچنين فیلم های درستی در مقدار و اندازه خودشان خواهند بود ولی منتقدان متاسفانه روی خوش به آن هم ها نشان ندادند.

از طرفی با فیلم های پراشتباهی در جریان فیلم های خاص و همچنين تجربی طرف هستیم که تنها و فقط به صرف تجربی بودن و همچنين پیشینه سازندگان آن هم ها؛ منتقدین توجه ویژه ای به آن هم کردند.

در فیلم هایلایت به سراغ موضوع حساسی رفتید که به نظر می رسد پروسه ساخت متفاوتی را هم تجربه کردید.

از چگونگی ساخت این فیلم و همچنين نوشتن فیلمنامه آن هم بگویید؟ قصه هایلایت جزو قصه هایی است که سالهای زیادی در ذهن من بود.

یک فیلمساز معمولا ایده هایی در ذهنش دارد که مدت ها به آن هم فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کند و همچنين دنبال شرایطی است که بتواند آن هم ایده را بسازد.

احساس می کردم شاید به دلیل موضوع ملتهبی که دارد سخت بتوانم آن هم را تولید کنم.

دلیل این ذهنیت من هم به فیلم زندگی خصوصی بازمی گردد که فیلمنامه آن هم را نوشتم و همچنين در زمان نمایش آن هم فیلم حاشیه های زیادی ایجاد کرد و همچنين تا یک مدتی در سینمای ایران بدون اینکه به حرف اصلی فیلم توجه کنند و همچنين صرف اینکه تم فیلم در مورد خیانت است با آن هم مخالفت می شد و همچنين تبدیل به یک تابو شده بود و همچنين سرمایه گذاران هم نسبت به ساخت آن هم رغبتی نشان نمی دادند و همچنين فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کردند در صورتي که چنین موضوعی ساخته مي شود فیلم دچار مشکل می مي شود.

حکومت هم در صدور مجوز این فیلم ها سخت گیری های زیادی در پیش گرفته بود.

کما اینکه پروانه ساخت هایلایت هم به سختی صادر شد و همچنين مدت زمان زیادی در شورای پروانه ساخت منتظر ماند.

علاقه من به این قصه باعث شد که یک ورژن و نسخه از فیلمنامه را بنویسم و همچنين کنار بگذارم تا روزی که بتوانم آن هم را بسازم.

تا اینکه آقای ساسان سالور از تهیه کنندگان قسمت و بخش خصوصی به من گفت دنبال فیلمنامه ای است که بتوان آن هم را در جریان مستقل سینما تولید کرد و همچنين من فیلمنامه هایلایت را پیشنهاد دادم که خوشبختانه منجر به تولید فیلم شد.

در روزگار شیوع کرونا وجود پلتفرم های VOD یک راهکار خیلی خوب برای رونق اقتصاد سینما است ولی با سهل انگاری تبدیل به پاشنه آشیل شده است بهره بري و استفاده از بازیگران جوون در فیلم به خاطر این بود که بتوانید هزینه های تولید را کاهش دهید یا برای وارد شدن بازیگران جدید به سینما و همچنين معرفی آن هم ها برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی می کنید؟ علي رغم ظاهر فیلم، هایلایت از لحاظ تولید فیلم ارزانی نیست.

در زمان تولید تمام امکاناتی که مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري داشتیم در اختیارمان بود.

عوامل پشت دوربین از بهترین افرادی خواهند بود که در حوزه خودشان فعالیت می کنند.

برای همین ما تلاشی برای ساخت فیلم ارزان قیمت نداشتیم.

البته جنبه هایی از ساخت فیلم را مدیریت کردیم.

به خاطر شکل تامین بودجه فیلم که اصرار داشتیم مستقل باشد و همچنين در قسمت و بخش خصوصی تولید مي شود، قسمت و بخش هایی از فیلم را صرفه جویی کردیم.

می پذیرم که در ساخت فیلم از بازیگران جوون بهره بري و استفاده کردیم که حضورشان در فیلم باعث شد در کنار تجربه بازیگران دیگر به یک ترکیب خوب برسیم.

البته که حضور آن هم ها یک نوع انتخاب بود.

یعنی با توجه به فرم و همچنين فضای قصه امکان بهره بري و استفاده از چهره های جوون را به ما می داد.

البته در قسمت و بخش بازیگران خانم این اتفاق افتاد و همچنين در باقی نقش ها از حضور بازیگران با تجربه بهره بري و استفاده کردیم.

پژمان بازغی و همچنين جمشید هاشم پور در نقش های خودشان حضور متفاوتی داشتند.

در خصوص بازیگران خانم هم که خانم آزاده زارعی بازی شان را در فیلم سامان سالور دیده بودم و همچنين احساس کردم توانایی بالایی دارند و همچنين وقتی با ایشان صحبت کردم دیدم انگیزه بالایی هم برای حضور متغاير و متفاوت در نقش دارند.

خانم الهه حصاری هم در فیلم بهنام بهزادی دیده بودم و همچنين مینا وحید هم حضور کوتاه و همچنين متفاوتی داشتند.

امروز می بینیم که تمام این بازیگران در سطح وسیع تری مشغول کار خواهند بود و همچنين نشان می دهد انتخاب درستی برای بهره بري و استفاده از آن هم ها در نقش های متنوع و گوناگون و مختلف فیلم داشتیم.

در صورتي که فیلم هایی مثل هایلایت ساخته بشوند و همچنين شرایط را برای دیده شدن بازیگران جوون فراهم کنند اتفاق خوبی برای سینمای ایران می افتد.

سینمای ایران خیلی در بهره بري و استفاده از چهره های جدید بازیگری ریسک نمی کند و همچنين از آن هم فرمول قدیمی و همچنين تکراری برای انتخاب نقش ها بهره بري و استفاده می کند.

برای همین در فیلم ها می بنیم کاراکتری که بازیگر بازی می کند با سن واقعی بازیگر حداقل ۲۰ سال شمسي تفاوت دارد.

من همیشه در دورانی کاری خودم در سینما چه آن هم زمان که دستیار و همچنين برنامه جذاب و جالب و خوب ریز بودم و همچنين چه آن هم زمانی که کارگردانی می کردم، سعی کردم این شرایط را در فیلم هایم به وجود بیاورم.

آن هم موقع که من فیلم بی وفا را با حضور الناز شاکردوست و همچنين حمید گودرزی ساختم هم شرایط مثل هم اکنون بود.

مثلا حمید گودرزی و همچنين الناز شاکردوست به نسبت سال شمسي ۸۵ که فیلم را می ساختیم به معنای واقعی هنوز سوپراستار نبودند.

ولی انتخاب های خوبی برای آن هم نقش ها بودند و همچنين هم اکنون می بینیم که هر دو آن هم ها حضور مستمری در سینمای ایران داشتند.

البته به اقتضای جنس فیلم و همچنين شرایط فیلمنامه گاهی هم پیش آمده که برای ساخت فیلم از ترکیب ستاره های مطرح بهره بري و استفاده کردم.

ولي بايد توجه داشت هر زمان که این امکان برای من و همچنين فیلم به وجود آمده که بتوانم از چهره های جدید بهره بري و استفاده کنم حتما این کار را انجام دادم.

حتی به نظرم کارگردان باید جسارت این را داشته باشد که بازیگر را از قالب های کلیشه ای جدا کند.

من در سریال عصر پاییزی برای اولین بار به کورش تهامی نقش طنز سپردم که متغاير و متفاوت از بقیه تجربه های بازیگری اش بود که اتفاقا مورد توجه هم قرار گرفت.

در مورد بازیگران هایلایت هم همین شکل است.

اینها بازیگران توانمندی خواهند بود و همچنين توانایی اجرای نقش را دارند و همچنين در صورتي که فرصت خوبی به آن هم ها داده مي شود به نفع سینمای ایران خواهد بود.

اینکه از بازیگرانی بهره بري و استفاده کنید که امکان فروش فیلم را کمتر کند ریسک کار کردن را بالا نمی برد؟ سعی می کنم در انتخاب بازیگر تعادل ایجاد کنم.

یعنی ترکیبی را انتخاب می کنم که به فیلم آسیب نزند.

ضمن اینکه ما از سرمایه گذار و همچنين سرمایه فرمان نمی گیریم و همچنين به ضرورت های ساخت فیلم فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کنیم و همچنين اینکه چگونه و چطوري بتوانیم یک فیلم را به بهترین شکل ساخت.

نقش وزارت ارشاد تنها سانسور و همچنين ممیزی فیلم ها نیست بلکه باید از حقوق هنرمندان صیانت کند از اکران آنلاین فیلم راضی هستید؟ تصمیم برای اکران آنلاین توسط تهیه کننده و همچنين با توجه به شرایط سینمای ایران گرفته شد.

بازخوردهایی که در این مدت از میزان جذب مخاطب دریافت کردم نشان از رضایت مخاطب دارد و همچنين تصمیم درستی گرفتند.

ما در بحث اکران آنلاین می توانیم خیلی موفق عمل کنیم به شرط آنکه عزمی برای جلوگیری از قاچاق فیلم ها وجود داشته باشد.

ولی متاسفانه فاصله بین اکران آنلاین و همچنين پخش غیرمجاز آن هم از شبکه های ماهواره ای کمتر از دو ساعت است و همچنين این برای سرمایه های فیلم خیلی ناخوش و غمگين کننده است.

من فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کنم حکومت باید خیلی جدی تر در این موضوع وارد شدن کند و همچنين اقداماتی فراتر از تصمیمات نهاد سینمایی گرفته مي شود و همچنين حتی در صورتي که برای جلوگیری از فعالیت شبکه های ماهواره ای نیازمند بازوی دیپلماتیک هستیم وزارت فرهنگ و همچنين ارشاد اسلامی با وزارت مسائل خارجه تعاملات جدی در این زمینه داشته باشد.

نقش وزارت ارشاد که تنها سانسور و همچنين ممیزی فیلم ها نیست و همچنين باید از حقوق هنرمندان صیانت کند.

در روزگار شیوع کرونا وجود پلتفرم های VOD یک راهکار خیلی خوب برای رونق اقتصاد سینما است ولی با سهل انگاری و همچنين نبود توجه جدی به حقوق مادی و همچنين معنوی مولف تبدیل به پاشنه آشیل شده است.

به هر حال شبکه های ماهواره ای دفاتری و همچنين آدرسی در کشورهای متنوع و گوناگون و مختلف دارند که قابل دسترسی خواهند بود و همچنين در صورتي که عزمی جدی برای مقابله با آن هم ها باشد می قدرت از طریق وزارت مسائل خارجه و همچنين ایجاد یک کارگروه جلوی کار غیرقانونی آن هم ها را گرفت.

با وضعیتی که کرونا تمامی فعالیت های سینمایی را تعطیل کرده آیا می قدرت به آینده این صنعت امیدوار بود؟ آینده سینما جدا از بقیه قسمت و بخش های این کشور نیست و همچنين همانقدر که صنایع دیگر صدمه خوردند سینماها هم صدمه خوردند.

در تمام دنیا هم این اتفاق افتاده و همچنين تولید فیلم در دیگر کشورها هم کاهش پیدا کرده.

منتها در دیگر کشورها توانستند فضای امنی را از طریق نمایش آنلاین ایجاد کنند که صنعت سینما را زنده نگه دارند.

ما در این قسمت و بخش دچار نقص های جدی هستیم و همچنين کاری هم برای آن هم نکردیم.

در صورتي که فکری برای این موضوع مي شود تولید و همچنين نمایش فیلم ها هم ادامه پیدا می کند.

ضمن اینکه انگار هیچ عزمی برای اینکه شهروندان و مردم شهر را در این شرایط به سمت سینما بیاورند وجود ندارد و همچنين در شکل عمومی همه فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن می کنند سینما تعطیل است.

در همین وضعیت شاهد هستیم که شهروندان و مردم شهر همه جا می روند و همچنين همه کاری می کنند و همچنين انگار تنها و فقط حضور در سالن سینما آسیب زننده است.

چرا تلویزیون روی رفتن شهروندان و مردم شهر به سینما کار نمی کند؟ چرا تیزر فیلم ها را پخش نمی کند؟ چرا اطلاع رسانی برای بازگشایی سینماها با رعایت پرتکل های بهداشتی صورت نمی گیرد؟ اتفاقا من به سینما رفتم و همچنين بسیار دقیق و همچنين منظم محوطه سالن سینما ضدعفونی می مي شود.

وقتی روی این جنبه کار نمی مي شود طبیعی است که کسی هم سینما نمی رود.

چرا شهرداری برای تبلیغ فیلم ها همکاری نمی کند تا سینماها دوباره رونق بگیرد؟ بنیاد سینمایی فارابی می تواند امسال بخشی از بودجه تولید فیلم ها را به رونق سینماها اختصاص دهد.

در صورتي که سالن سینما تعطیل مي شود کل سینما تعطیل می مي شود.

گفتگو: علی نعیمی
کلید واژه ها: شبکه های ماهواره ای – شبکه های ماهواره – وزارت مسائل خارجه – هایلایت – کشورهای متنوع و گوناگون و مختلف – فیلم – کارگردان – اکران آنلاین – ماهواره – مسائل خارجه – اصغر نعیمی – غیرقانونی – قابل – اکران – جشنواره فیلم فجر – کارگروه – شبکه – دسترسی – مقابله – آنلاین – فیلم سینمایی – فیلم هایلایت – جشنواره فیلم – متنوع و گوناگون و مختلف – خارجه – نعیمی – وزارت – کارگردانی – قدرت – فیلم فجر

منبع

با فیلم های پراشتباهی در جریان فیلم های خاص طرف هستیم/ فاصله بین اکران آنلاین و همچنين پخشِ شبکه های ماهواره ای تنها و فقط دو ساعت است در تاریخ ۷ October 2020 | 8:05 am منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

5438562_706.jpg

خنثی شدن نقشه حمله به مقر شبکه های ماهواره ای در عراق

خنثی شدن نقشه حمله به مقر شبکه های ماهواره ای در عراق |خنثی شدن نقشه …