خانه / دسته‌بندی نشده / تیغ تیز تهاجم فرهنگی بر گردن خانواده ها/ تبعات پخش سریال های ترکیه ای در شبکه های خانگی داخلی

تیغ تیز تهاجم فرهنگی بر گردن خانواده ها/ تبعات پخش سریال های ترکیه ای در شبکه های خانگی داخلی

تیغ تیز تهاجم فرهنگی بر گردن خانواده ها/ تبعات پخش سریال های ترکیه ای در شبکه های خانگی داخلی

|تیغ تیز تهاجم فرهنگی بر گردن خانواده ها/ تبعات پخش سریال های ترکیه ای در شبکه های خانگی داخلی از اس پی سیتی|

چرا ما باید شرایط دسترسی هرچه بهتر و همچنين بیشتر این مبتذل های خانگی با سبک و همچنين سیاق غربی را به منزل و خانه هایمان فراهم کنیم آن هم هم با چاشنی دوبله و همچنين یک اشتراک شبکه نمایش خانگی؟ به همین سرعت و همچنين به همین وسعت.

– به نقل از سایت قطره و همچنين به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت و همچنين کرونا” مهمان ناخوانده ای بود که شهروندان و مردم شهر را ناچار به منزل و خانه نشینی  و همچنين شب نشینی کرد.

به موجب این منزل و خانه نشینی، شبکه های خانگی و همچنين نرم افزارهای الکترونیک کتابخوانی، تخفیف های ویژه ای را اعمال کردند تا شهروندان و مردم شهر زمان بيکاري و اوقات تفريح خود را سپری و همچنين به تماشای فیلم، سریال و همچنين کتابخوانی بپردازند، ولي بايد توجه داشت این نقطه پایان ماجرا نبود و همچنين در این گیرودار و همچنين نبود نظارت مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري، فضای نمایش خانگی نیز آمیخته با سریال های ترکیه ای شد که تا چند صباح قبل تنها از طریق شبکه های ماهواره ای امکان بازدید داشت.

فیلم هایی که با اقتباس از فرهنگی مبتذلانه در قابی عاشقانه، ذهن مخاطب را به انظار و افکار واهی می کشانند و همچنين در عمل نیز توشه ای ندارند.

بسیاری از کشورهای آسیایی فرهنگ فیلم سازی خود را مطابق فرهنگشان رعایت کرده اند.

مانند هند، کره، ژاپن و همچنين.

ترکیه شامل کشورهایی است که فرهنگ خاص کشورش را وارد صنعت فیلمسازی خود کرده است.

آداب و همچنين رسوم، تفکرات، عقاید و همچنين نحوه زندگی مردمش را به خوبی نشان می دهد.

بعضی سنت ها و همچنين آداب قدیمی مثل جبرگرایی ها و همچنين تسلیم سرنوشت شدن ها را روایت می کنند و همچنين از آن هم اندیشه ها داستان های طویل و همچنين طولانی می سازند و همچنين تحویل مخاطب های جهانی می دهند.

بر اساس اطلاعات وزارت فرهنگ و همچنين گردشگری ترکیه، اکنون بیش از ۱۵۰ سریال ترکیه ای به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر و همچنين پخش شده است.

برپایه  گزارشی که در گاردین نوشته شده است، شیلی، آرژانتین، مکزیک، چین، روسیه،کره و همچنين ژاپن به ترتیب پهناور و بزرگ ترین مشتریان سریال های ترکیه ای خواهند بود.

ولي بايد توجه داشت راز جذابیت و همچنين جلب مخاطب پای سریال های ترکیه ای چیست؟ چرا مخاطبان علاقه وافر به دنبال کردن این داستان های بی سر و همچنين ته دارند؟ از دوجنبه می قدرت به این سؤال پاسخ داد: جنبه نظری و همچنين جنبه عینی ماجرا.

از حیث جنبه نظری باید گفت که ترکیه شامل کشورهایی است که همیشه داعیه دار مدرنیسم و همچنين تجددگرایی و همچنين سبک زندگی غربی است و همچنين این دقیقاً آن هم پیش شرط جامعه مدرن است.

به این معنا که محققانی زيرا و به درستي که مَک کِلند (۱۹۶۷) که معتقد به نوسازی جهان اند، نوسازی کشورهای در حال توسعه را در گرو تغییر خصایص اشخاص و همچنين ارزش ها و همچنين هنجارهای موجود در جوامعشان می داند و همچنين اینکه باید هرچه بیشتر این نگرش ها و همچنين ارزش های خود را به شهروندان و مردم شهر اروپای غربی و همچنين آمریکای شمالی شبیه و همچنين نزدیک سازند.

از چشم انداز این نظریه به خوبی می بینیم که سریال های ترکیه ای با اقتباس از فرهنگ مبتذلانه غربی و همچنين فساد و همچنين تباهی موجود در داستان های به اصطلاح عاشقانه و همچنين تلفیق آن هم با یک سری اندیشه های جبرگرایانه  و همچنين داستان پردازی، ذهن مخاطب را درگیر بی کیفیت ترین حالت و همچنين موضوعات ممکن در زندگی می کنند.

داستان هایی که اغلب رویایی و همچنين یا نادرند و همچنين اساساً در زندگی روزمره مخاطب به کمترین کار هم نمی آیند و همچنين توشه ای ندارند.

این هم جنبه عینی ماجرا است یعنی چیزی که هم اکنون شاهد آنیم.

شهروندان و مردم شهر وقتی ذائقه تفکراتشان دستکاری مي شود به کمترین چیزها اهمیت خواهند داد.

به جای موارد و نکات ناب و همچنين اصیل زندگی و همچنين معرفت شناسی به دنبال جنبه های پست و همچنين واهی می گردند.

نظریات تأثیر ارتباطات بر مخاطب به خوبی راه را برای اصحاب رسانه روشن کرده است که چرا و همچنين چگونه و چطوري و همچنين چقدر می توانند روی ذهن مخاطب تأثیر گذار باشند.

تا چند صباحی پیش که دسترسی به این موهومات کمی دشوار بود و همچنين جز از طریق شبکه های ماهواره ای امکان پذیر نبود تا این میزان محبوبیت و همچنين طرفدار داشت؟ حال چرا ما باید شرایط دسترسی هرچه بهتر و همچنين بیشتر این مبتذل های خانگی با سبک و همچنين سیاق غربی را به منزل و خانه هایمان فراهم کنیم آن هم هم با چاشنی دوبله و همچنين یک اشتراک شبکه نمایش خانگی؟ به همین سرعت و همچنين به همین وسعت.

  در این راستا حسن هدایت، کارگردان سینما و همچنين تلویزیون در گفت وگو با برنا خاطرنشان کرد: در صورتي که ابتذال را در ساختار و همچنين محتوا از هم جدا کنیم باید این نقطه را در نظر داشته باشیم که به لحاظ ساخت، آثار ترکیه ای در فضایی حرفه ای ساخته می شوند، ولي بايد توجه داشت حرفی که در آثارشان وجود دارد مبتذل است و همچنين به طورمعمول به عادت های مخاطب لنگرانداخته و همچنين آنچه را که او می خواهد ارائه می دهند.

مخاطبان دنیا خطی نگر خواهند بود و همچنين به قصه هایی عادت دارند که نیاز به فکر کردن و انديشيدن چندانی نداشته باشد و همچنين از طرفی طولانی شدن این قصه ها باعث می مي شود مخاطب با کاراکترها همراه شده و همچنين به آن هم ها عادت کند.

برای بررسی بیشتر این موضوع رسالت با جلال فیاضی، کارشناس رسانه گفت وگویی ترتیب داده که قسمت و بخش های مهم آن هم را در ادامه می خوانید.

تولید و همچنين نشر فیلم های داخلی را افزایش دهیم – با گسترش ویروس کرونا” شهروندان و مردم شهر زمان بیشتری را به منزل و خانه ماندن و همچنين تماشای فیلم و همچنين سریال اختصاص می دهند.

بنابراین در وهله نخست، تمرکز بر تولید محتوا اهمیت دارد.

– در سامانه نمایش خانگی می بایست بر تولیدات داخلی حتی آن هم هایی که در رده پایین تر قرار دارند و همچنين مورد رضایت مسئولان نیستند، تمرکز کنیم.

به روش حتم این تولیدات از فیلم و همچنين سریال هایی که در آن هم سوی مرز ها ساخته می مي شود، به مراتب ازنظر محتوا، کیفیت و همچنين موضوع شایستگی بیشتری دارد.

– در صورتي که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز جامعه نباشد یا در ارائه آن هم ها سهل انگاری مي شود، شهروندان و مردم شهر به تولیدات خارج از مرزها، ازجمله سریال های ترکیه ای روی می آورند.

قرارگیری فیلم های ترکیه ای در نمایش خانگی، حرکت بر لبه تیغ است – قرارگیری فیلم و همچنين سریال های خارجی در شبکه نمایش خانگی نباید منجر به فراموشی تولیدات داخلی مي شود.

همچنین ممیزی کردن فیلم و همچنين سریال های ایرانی به گونه ای نباشد که شهروندان و مردم شهر را از فضای رسانه داخل دلزده و همچنين به سوی رسانه سایر کشورها بکشاند.

– احترام به شعور بیننده از جایگاه والایی برخوردار است لذا باید در انتخاب محتوا و همچنين نشر فیلم ها کوشید.

مخاطب امروز به شبکه خانگی نیازمند است بنابراین در صورتي که احساس کند محتوا درصدد توهین به شعور او است، از آن هم دوری مي کند.

– در حال حاضر بر لبه یک تیغ حرکت می کنیم.

حرکت بر لبه این تیغ می بایست نیاز مخاطب و همچنين ارزش های جامعه را به خوبی شناسایی کند تا از آسیب و همچنين گزندهای احتمالی مصون بمانیم.

گفتنی است نشر فیلم و همچنين سریال های ترکیه ای تنها چالش کنونی شبکه های نمایش خانگی نیست چراکه محتوای بسیاری از سریال های داخلی نیز بر پایه تقلید ناشیانه از فیلم و همچنين سریال های ترکیه ای است.

گسترش تقلید ناشیانه و همچنين عدم محتوای سریال ها می تواند مخاطب را دلزده و همچنين نمایش خانگی را به بیراهه فراموشی بکشاند لذا مدیریت حاکم براین فضا امری ضروری و همچنين نظارت بر ایدئولوژی سریال ها بسیار اهمیت دارد.

نباید فراموش کرد که تحلیلگران فرهنگی، شبکه نمایش خانگی را باهدف غلبه بر فضای مبتذل ماهواره و همچنين گرویدن شهروندان و مردم شهر به سوی رسانه داخلی ایجاد کردند.

فراموشی این موضوع می تواند فضای رسانه را مخدوش و همچنين به سرخط برساند.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: سریال های ترکیه ای – سریال های ترکیه – خانگی – نمایش خانگی – منزل و خانه نشینی – کتابخوانی – شبکه های ماهواره ای – شبکه – سریال – شبکه های ماهواره – مهمان ناخوانده – روزنامه رسالت – فرهنگی – منزل و خانه – تهاجم فرهنگی – زمان بيکاري و اوقات تفريح – نمایش – ترکیه – شبکه نمایش – الکترونیک – فیلم – شهروندان و مردم شهر – خبرگزاری – شب نشینی – خانواده – روزنامه – ماهواره – دسترسی – اشتراک – بازدید

منبع

تیغ تیز تهاجم فرهنگی بر گردن خانواده ها/ تبعات پخش سریال های ترکیه ای در شبکه های خانگی داخلی در تاریخ ۱۱ November 2020 | 2:50 pm منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

1415102.jpg

سعید محمد به دلیل تخلف، از فرماندهی قرارگاه خاتم منفک شد

سعید محمد به دلیل تخلف، از فرماندهی قرارگاه خاتم منفک شد |سعید محمد به دلیل …