خانه / دسته‌بندی نشده / نبود کپی رایت معضل پهناور و بزرگ سینمای کرونا زده در سال شمسي ۹۹

نبود کپی رایت معضل پهناور و بزرگ سینمای کرونا زده در سال شمسي ۹۹

نبود کپی رایت معضل پهناور و بزرگ سینمای کرونا زده در سال شمسي ۹۹

|نبود کپی رایت معضل پهناور و بزرگ سینمای کرونا زده در سال شمسي ۹۹ از اس پی سیتی|

سینمای سال شمسي ۹۹ با شیوع بیماری کرونا وارد ورطه سهمگینی شد، تمامی سالن ها تعطیل شدند و همچنين اکران آنلاین تنها راه نجات این سینما بود، ولي بايد توجه داشت قاچاق آثار و همچنين نبود قانون کپی رایت این مدیوم از پخش آثار سینمایی را هم با مشکل روبرو کرد.

– ***فیلم بهت به دلیل نبود قانون کپی رایت نابود شد عباس رافعی در گفت وگو با خبرگزاری میزان”، پیرامون اکران آنلاین فیلم سینمایی بهت گفت: به هیچ وجه از اکران آنلاین فیلم بهت راضی نیستم، این فیلم در آن هم روز اول اکران آنلاین به سرعت قاچاق شد و همچنين در آن هم شب از شبکه های ماهواره ای به پخش رسید.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه فیلم سینمایی بهت به دلیل نبود قانون کپی رایت و همچنين همچنین عدم نظارت صحیح برای جلوگیری از قاچاق فیلم حیف شد، این فیلم می توانسته بود اتفاقات بسیار بهتری را تجربه کند منتها با قاچاقش در آن هم لحظات اول ورشکست شد.

کارگردان فیلم فصل فراموشی فریبا نبود قانون کپی رایت را معضلی پهناور و بزرگ در سینما دانست و همچنين اظهار کرد: به دلیل نبود قانون کپی رایت شبکه های ماهواره ای به راحتی می توانند اثر را بدون هیچ ترسی پخش کنند و همچنين از سرانجام کار هم هیچ ترسی ندارند، این شبکه ها به راحتی فیلم قاچاق می کنند و همچنين هیچکس هم با آنها برخورد نمی کند.

وی در همین ارتباط و رابطه تاکید کرد: برای موفقیت در اکران آنلاین باید پلتفرم های اکران آنلاین امنیت خود را تقویت کنند، در حال حاضر هر فرد می تواند به راحتی فیلم چرخه اکران آنلاین را دانلود کند، بدون شک با این وضعیت شکست چرخه اکران آنلاین قطعی است.

آثار چرخه اکران آنلاین به امید فروش پا به این مدیوم می گذارند ولي بايد توجه داشت در کمتر از یک روز به دلیل نبود هیچ قانون بازدارنده ای در پدیده کپی رایت سر از فضای مجازی و همچنين شبکه های ماهواره ای در می آورند و همچنين به نوعی سرمایه تولید اثر به راحتی از بین می رفت، همین قاچاق سریع السیر فیلم های چرخه اکران آنلاین باعث شد تا برخی از کارگردانان از اکران آنلاین فیلمشان منصرف شوند.

البته در این میان همچنان برخی از فیلمسازان بر ادامه اکران آنلاین اصرار داشتند، نقطه آنجاست که متاسفانه نبود هیچ قانون منسجمی و همچنين عملگرایی در زمینه رعایت کپی رایت باعث شده تا سودجویان به راحتی بتوانند محصولات سینمای کشور را به مرز نابودی بکشانند.

***نیازمند وضع قوانین سختگیرانه کپی رایت هستیم خبرگزاری میزان”، پیرامون پدیده قاچاق فیلم طی ماه های اخیر گفت: ما نیازمند آن هم هستیم که مقابل قاچاق فیلم بایستیم، البته پلیس فتا برخورد های قابل توجه و همچنين خوبی با قاچاق فیلم انجام داده است، ولي بايد توجه داشت به شدت نیازمند وضع قوانینی سختگیرانه در مقوله کپی رایت هستیم تا کسی جرات قاچاق فیلم را به خودش ندهد.

این بحث قاچاق فیلم سال شمسي ها پیش هم یکبار پررنگ شد، ولي بايد توجه داشت بعد از برخورد قاطع با متخلفان این پدیده از بین رفت، در وضعیت فعلی هم ما نیازمند چنین برخورد هایی هستیم تا دیگر شاهد قاچاق فیلم نباشیم.

وی با اشاره به پخش همزمان فیلم های چرخه اکران آنلاین در شبکه های ماهواره ی خارج از کشور افزود: شبکه های ماهواره ای خلاف اینکه همیشه خودشان را حامی هنرمندان و همچنين سینما اعلام می کنند، ولي بايد توجه داشت به راحتی فیلم هایی که در حال اکران خواهند بود را به نمایش می گذارند، آن هم ها فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن نمی کنند که این اقدامشان چه بلایی سر آن هم اثر خواهد آورد.

کارگردان فیلم پرتغال خونی در همین راستا اظهار کرد: بدون شک پخش فیلم های سینمایی ایرانی در حال اکران از شبکه های ماهواره اقدامی ناشایست و همچنين غیر قانونی است و همچنين امیدوارم راهی برای برخورد جدی با این شبکه ها هم پیدا مي شود.

به تا حال برخوردهای خوبی با قاچاق داخل کشور رخ داده ولي بايد توجه داشت باید دنبال راهکاری درست برای مقابله به این شبکه ها باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی زن دوم پخش غیرمجاز فیلم های ایرانی از شبکه های ماهواره ای ویران کننده خواند و همچنين افزود: شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم ها به صورت قاچاق هزینه حداقل ۳ میلیاردی تولید یک فیلم و همچنين همین روش زحمت ۷۰ یا ۸۰ فرد يا شخص را نابود کرده و همچنين با خاک یکسان می کنند، متاسفانه فعلا کاری نمی قدرت کرد، زیرا دستمان به آن هم ها نمی رسد، ولي بايد توجه داشت امیدوارم کمی انسانیت داشته باشند و همچنين فیلم ها را به این شکل پخش نکنند.

***راهکار موفقی در مقابله با قاچاق فیلم نداریم پوریا رحیمی سام در گفت وگو با خبرگزاری میزان”، اکران آنلاین سینما را عجیب خواند و همچنين گفت: از نظر من کارگردانانی که آثارشان را اکران آنلاین می کنند، ریسک بزرگی انجام می دهند، زیرا اکران آنلاین یک هندوانه کاملاً در بسته است و همچنين مشخص نیست چه آینده ای در انتظارش است.

وی برخورد مناسب با عوامل قاچاق آثار سینمایی را مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري دانست و همچنين افزود: متاسفانه ریسک بزرگی که در مورد اکران آنلاین آثار سینمایی وجود دارد، نبود راهکار مستند و همچنين استانداردی برای مقابله با قاچاق این آثار است، بسیاری از شبکه های خارجی مثل نت فلیکس سالهاست که آثار را آنلاین اکران می کنند و همچنين اتفاقا بسیار هم موفق بوده اند ولي بايد توجه داشت به دلیل عدم قانون کپی رایت در کشور کمی این نوع از اکران برای سینما سخت خواهد بود.

سینمای جهان تجربه بسیار موفقی در عرصه اکران اینترنتی و همچنين آنلاین داشته و همچنين در وضعیت فعلی پاندمی کرونا بسیاری از شبکه های پخش اینترنتی به بالاترین سود خود در سالهای قبل دست یافته اند، این استقبال به حدی بوده که آثار مطرحی همچون نگهبانان قدیمی توانستند رکورددار فروش شوند.

ولي بايد توجه داشت در نقطه مقابل چرخه اکران آنلاین در کشور نه تنها نتوانست دوام بیاورد بلکه تنها به اکران آثاری ختم شد که در شرایط عادی هم امیدی به اکران در سینماها نداشتند.

آثاری که شاید در شرایط عادی سینما هم با نقد منتقدان روبرو می شدند و همچنين حال شانس نداشته خود را در شبکه های اینترنتی جستجو می کنند.

***اکران آنلاین بدون رعایت کپی رایت شکست خواهد خورد پوران درخشنده در گفت وگو با خبرگزاری میزان”، با تاکید بر ایجاد قوانینی محکم برای رعایت قانون کپی رایت گفت: سینمای اکران آنلاین نیازمند مراقبت است، مهمترین چیزی که باید در اکران آنلاین به آن هم توجه کرد بحث کپی رایت است، اکران آنلاین بدون پیگیری درست بحث کپی رایت در طولانی مدت به شکست می انجامد، ما باید قوانین سختی را در بحث کپی رایت لحاظ کنیم تا قانون شکنان به راحتی نتوانند از کنار آن هم بگذرند.

وی با توصیف نیاز امروز مخاطب سینمای ایران افزود: اکران آنلاین آثار سینمایی نیاز امروز شهروندان و مردم شهر ایران است، مخاطب ایرانی طی دو ماه قبل انواع و همچنين اقسام فیلمها را دیده است، پس با تماشای اینترنتی آثار سینمایی اخت پیدا کرده است، پس در صورت برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی مناسب به خوبی می توانیم مخاطب فراوانی را برای تماشای آنلاین آثار سینمایی کشور به وجود آوریم.

کارگردان فیلم بچه های ابدی لزوم فرهنگ سازی در عرصه رعایت کپی رایت را مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري دانست و همچنين افزود: البته بحث کپی رایت و همچنين رعایت آن هم نیازمند یک فرهنگسازی پهناور و بزرگ است، در حال حاضر تمامی آثار هالیوود و همچنين خارجی به سرعت در کشور پخش می مي شود، این نشان می دهد که جامعه باید برای رعایت حق کپی رعایت آموزش داده مي شود، در ابتدا به امر ما باید بستری ایمن و همچنين همچنین آسان را برای تماشای آثار اینترنتی به وجود بیاوریم، بستری ارزان که مخاطب را به هیچ وجه نیازمند دانلود غیرقانونی اثر نکند.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: اکران آنلاین – قانون کپی رایت – فیلم – سینما – کپی رایت – آنلاین – فیلم سینمایی – سینمایی – فیلم فصل فراموشی فریبا – قاچاق – اکران – شبکه های ماهواره ای – شیوع بیماری کرونا – فصل فراموشی فریبا – شبکه های ماهواره – قانون – آن هم – بیماری کرونا – شیوع بیماری – کرونا – قاچاق فیلم – سال شمسي ۹۹ – عدم نظارت – خبرگزاری – کارگردان – آثار – فراموشی – ماهواره – گفت وگو – بیماری

منبع

نبود کپی رایت معضل پهناور و بزرگ سینمای کرونا زده در سال شمسي ۹۹ در تاریخ ۳۰ March 2021 | 11:35 am منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

14000219000730_Test_PhotoO.jpg

اینترنشنال تحریف انتخاباتی را کلید زد

اینترنشنال تحریف انتخاباتی را کلید زد |اینترنشنال تحریف انتخاباتی را کلید زد از اس پی …