خانه / دسته‌بندی نشده / اعتراض به ابتذال/ ممنوعه؛ سریالی که گوی فضاحت را از شبکه های ماهواره ای دزدي است

اعتراض به ابتذال/ ممنوعه؛ سریالی که گوی فضاحت را از شبکه های ماهواره ای دزدي است

اعتراض به ابتذال/ ممنوعه؛ سریالی که گوی فضاحت را از شبکه های ماهواره ای دزدي است

|اعتراض به ابتذال/ ممنوعه؛ سریالی که گوی فضاحت را از شبکه های ماهواره ای دزدي است از اس پی سیتی|

فلسفه وجودی سینمای خانگی زمانی که شکل گرفت قرار بود در مقابل شبکه های ماهواره ای حتی سینما به عنوان یک مدیوم قوی مخاطب را به همراه خانواده اش در مقابل جعبه جادو بنشاند و همچنين با تمهیدات خاص خود گوی رقابت را از شبکه های ماهواره ای برباید ولي بايد توجه داشت در حال حاضر گوی .

– ” ممنوعه عنوان آخرین سریالی است که از شبکه خانگی در حال نمایش است و همچنين به تا حال سه قسمت از این سریال توزیع شده است.

کارگردان این سریال سعی کرده است با بهره بري و استفاده از چهره های مطرح سینمای ایران جای این سریال را در میان مخاطبان سریال های شبکه خانگی باز کند.

در حالیکه سریال های قبلی شبکه خانگی همچون سریال شهرزاد توانسته اند مخاطبان بسیاری را برای خود جلب کنند.

عوامل این سریال هم نيت و اراده دارند تا جایگاه مناسبی را نزد مخاطبان به دست آورند.

کارگردانی این سریال را امیر پورکیان و همچنين صادق یازی تهیه کنندگی آن هم را به دست دارد.

این سریال آغاز خود را با یک قصه ضعیف و همچنين سطحی آغاز کرده است.

قصه این سریال در مورد گروهی جوون است که اوقات خود را با هم سپری می کنند و همچنين سامی (میلاد کی مرام) عاشق یکی از دخترک هاي جوان و ازدواج نکرده این تيم است و همچنين این دختر ظاهرا در ارتباط و رابطه دیگری حضور دارد و همچنين سامی بعد از اطلاع از این ماجرا دست به اقداماتی می زند و همچنين روند داستان این گونه ادامه می یابد.

تماشاگر در لحظات اول این سریال ناظر بر یک مسابقه بوکس است که سامی در آن هم شرکت کرده است و همچنين از آن هم لحظه آغازین فضایی از یک شخصیت هیستریک در ذهن مخاطب شکل می گیرد که به تازگی از شوهر يا همسر خود جدا شده است و همچنين شاید این نقطه آغاز یکی از بی ربط ترین قسمت و بخش های این سریال است که حتی در صورتي که از سریال حذف مي شود هم مخاطب چیزی را از دست نخواهد داد.

نقطه عجیبی که در این سریال خودنمایی می کند؛ رفتارهای خارج از عرفی است که در این تيم دوستانه در حال وقوع است و همچنين در قالب بازی های گروهی با عنوان حکم نوعی رفتارهای ساختارشکنانه و همچنين مستهجن را رواج می دهد.

ممنوعه درصدد به تصویر کشیدن روایت سه نسل گوناگون است که در شرایط امروز جامعه دچار تعارض شده اند و همچنين در گروهی که جوانان محور سریال خواهند بود نوعی بی قیدی مطلق و همچنين گرایش به لمپنسیم در معرض نمایش قرار می گیرد.

در نسل دوم شاهد زن و همچنين شوهری هستیم که زن با خیانت شوهرش روبروست و همچنين همسر درصدد دیوانه جلوه دادن او برای گريز و فرار از پرداخت مهریه است و همچنين نسل سوم؛ پدر و همچنين مادرانی خواهند بود که در مواجهه با فرزندان خود و همچنين نسل های بعدی خود دچار تحیرند.

این سریال با وجود ضعف های گوناگون در بحث محتوا، از لحاظ فنی همچون صدابرداری و همچنين قاب بندی از ساختار بسیار ضعیفی نیز رنج می برد.

بیننده در روند داستان شاهد وقایعی ازجمله تصادف برکه(الهه حصاری) و همچنين روند بیماری او بعد از تصادف و همچنين روبرو شدن سامی با او یکی از لحظاتی که به علت روایت سطحی و همچنين گریم نامناسب جذاب و جالب و خنده را بر لبان مخاطب می نشاند.

قبل از بررسی ساختار این سریال که در رده بندی ضعیف قرار دارد نقطه جذاب و جالب اینجاست که نهادهایی که مجوز چنین آثاری را صادر می کنند چگونه بر محتوای آن هم نظارت ندارند.

صحنه ای که در آن هم اعضای تيم در حال بازی حکم است و همچنين حاکم حکمی را برای دو فرد يا شخص از اعضای تيم تعیین می کند که با هیچ کدام از چارچوب های اخلاقی، اجتماعی، دینی و همچنين فرهنگی ما همخوان نیست.

رواج بی بندوباری در میان جوانان حتی در صورتي که به عنوان بخشی از وقایع جامعه قابل رویت باشد هیچ نوع رسانه ای حق ندارد اینگونه بی پرده به آن هم اشاره کند.

قطعا رفتارهای گروهی در جامعه آیینه تمام نمای رفتارهای اجتماعی ما نیست و همچنين دامن زدن فیلم ها و همچنين سریال ها چیزی جز شکستن قبح این ناهنجاری ها را در پی ندارد.

نقطه قابل تاملی که این روزها در سریال های این چنینی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد کم رنگ شدن نقش خانواده است و همچنين ببینده از خود سوال می کند که نقش خانواده در زندگی این جوانان چیست؟ چرا پدری که شاهد خروج دزدانه دخترش از منزل و خانه در نیمه شب است اجازه این عمل را می دهد و همچنين بعد از بازگشت دختر تنها به نگاهی سرزنش آمیز کفایت می کند.

سوال اینجاست که چند قسمت و بخش پدران جامعه اینگونه در مقابل خانواده خود رفتار می کنند.

جذاب و جالب اینجاست که ما فلسفه عشق را هم بنا به برداشت های شخصی خود تغییر داده ایم و همچنين آن هم را در حد ارتباطات سطحی به زیر کشیده ایم.

در کدام قسمت و بخش فرهنگ ما تبعیت مطلق و همچنين بی منطق یک فرد از دیگری در چارچوب عشق قرار می گیرد؟ در کدامیک از مراتب عشق شاهد اهانت و همچنين بی حرمتی عاشق به معشوقیم و همچنين سکوت مطلق معشوق در برابر هرچه رقم می خورد! چرا روایت گر قصه هایی هستیم که نه در فرهنگ ما جایی دارد و همچنين نه در باورهای عمومی شهروندان و مردم شهر؟! شاید متولیان مسائل باید نسبت به این نقطه پاسخگو باشند که چرا محصولی که بار این همه ناهنجاری را به دوش می کشد باید بتواند در اختیار عموم قرار گیرد؟ بالاخره خط قرمز های ما کجاست؟ در اثری که نه اخلاق معیار است و همچنين نه دین پس چگونه اجازه توزیع عمومی یافته است؟ و همچنين جذاب و جالب تر اینجاست که در برخی فیلم ها که مدعی سانسورند آنقدر صحنه ها و همچنين دیالوگ های حذف شده بدیهی و همچنين عامیانه است که گویی حذف آنها غالباً ساده انگارانه است.

هر سیستمی به مرور زمان نیازمند بازنگری در ساختار خود است آن هم هم ساختاری که روندی یکسان و همچنين قابل دفاع داشته باشد.

به نظر می رسد که شورای پروانه نمایش خانگی باید ساختار خود را بازنگری کند و همچنين پروانه ساخت و همچنين نمایش آثار را صادر کند که اندکی بر سطح فرهنگی جامعه بیافزاید نه اینکه اصول فرهنگی جامعه را هدف قرار دهد.

نقطه ای که باید در این میان به آن هم توجه کرد فلسفه وجودی شکل گیری سینمای خانگی است که قرار بود در مقابل شبکه های ماهواره ای حتی سینما به عنوان یک مدیوم قوی مخاطب را به همراه خانواده در مقابل جعبه جادو بنشاند و همچنين با تمهیدات خاص خود گوی رقابت را از شبکه ماهواره برباید.

ولي بايد توجه داشت سوال اینجاست که در صورتي که قرار است مخاطب از فیلم های ترکی دل بکند پس چرا باید هزینه کند و همچنين فیلم های در آن هم سطح را از شبکه نمایش خانگی ديدن کند.

قربانی اصلی این رقابت سبک زندگی اسلامی و همچنين ایرانی است که در کشاکش این میدان کمرنگ و همچنين کمرنگ تر می مي شود.

صدا و همچنين سیما خود به عنوان یکی از پرچمداران انتقاد از شبکه های ماهواره ای همواره برنامه جذاب و جالب و خوب هایی را با حضور کارشناسان و همچنين منتقدان گوناگون ترتیب داده است و همچنين در مذمت شبکه های ماهواره ای داد سخن سرداده است ولي بايد توجه داشت بی تفاوتی نسبت به این دست آثار خود محلی از اعجاب است.

کلید واژه ها: سریال – شبکه های ماهواره ای – شبکه های ماهواره – مخاطب – شبکه خانگی – شبکه – ماهواره – کارگردان – سینما – ساختار – سینمای ایران – پرداخت مهریه – سینمای خانگی – نمایش – جوون – همسر – دختر – فرزندان – خانواده – تماشاگر – مسابقه – دخترک هاي جوان و ازدواج نکرده – داستان – جوانان – اطلاع – مهریه – خیانت – توزیع – همراه – جامعه

منبع

اعتراض به ابتذال/ ممنوعه؛ سریالی که گوی فضاحت را از شبکه های ماهواره ای دزدي است در تاریخ ۱۳ September 2018 | 4:17 pm منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

علل کاهش نرخ ارز بعد از ۱۳ آبان چه بود؟

علل کاهش نرخ ارز بعد از ۱۳ آبان چه بود؟ |علل کاهش نرخ ارز بعد …