خانه / دسته‌بندی نشده / آسیب شناسی شبکه های مجازی برای دانش آموزان

آسیب شناسی شبکه های مجازی برای دانش آموزان

آسیب شناسی شبکه های مجازی برای دانش آموزان

|آسیب شناسی شبکه های مجازی برای دانش آموزان از اس پی سیتی|

آیا باید دانش آموزان را از دریافت اطلاعات و همچنين دانش روز محروم کرد؟ و همچنين یا صرفاً متکی بر محفوظات کتب درسی نمود؟ جواب روشن است امکان کنترل سخت گیرانه و همچنين محصور آنان با نظارت های سنتی وجود ندارد.

– ۰ رسالت منبع: را از دریافت اطلاعات و همچنين دانش روز محروم کرد؟ و همچنين یا صرفاً متکی بر محفوظات کتب درسی نمود؟ جواب روشن است امکان کنترل سخت گیرانه و همچنين محصور آنان با نظارت های سنتی وجود ندارد.

از آنجا که اهداف رسانه ها و همچنين شبکه های مجازی اقناع سازی ( قانع نمودن) مخاطبین می باشد و همچنين برای این کار از فنون، تملق، دروغ، واژه های پر زرق و همچنين برق، شخصیت های علمی ، سیاسی، ورزشی، هنری و همچنين .

و همچنين حتی ایجاد ترس و همچنين تهدید بهره بري و استفاده می کنند که یک سردرگمی و همچنين شک و همچنين تردید در اذهان پاک و همچنين روبه رشد دانش آموزان بخصوص در حوزه های اعتقادی و همچنين سیاسی به وجود می آورند بطوری که آنان اقتدار و قدرت تجزیه و همچنين تحلیل و همچنين تشخیص درست از نادرست را ندارند با عنایت به اینکه بیش از ۸۰ قسمت و بخش یک خانواده شبکه های ماهواره ای را در ایران ديدن می کنند که با فرهنگ ایرانی و همچنين اسلامی ما هم گونی وهم سانی ندارد و همچنين هر روز خدا بطور متوسط هر فرد ایرانی بیش از ۳ ساعت از شبکه های مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام و همچنين .

بهره بري و استفاده می کند طبیعی است تشخیص و همچنين انتخاب بسیار دشوار و همچنين سخت خواهد بود.

وضعیت موجود کاربران شبکه های مجازی در ایران براساس یک نظرسنجی از هر ۱۰ ایرانی ۶ فرد يا شخص در شبکه های مجازی عضو خواهند بود که ۷۲ قسمت و بخش ساکن شهرستان ها و همچنين ۲۸ قسمت و بخش ساکن روستا و همچنين ۶۱ قسمت و بخش دارای تحصیلات دیپلم و همچنين پایین تر از دیپلم می باشند.

شبکه های اجتماعی تلگرام بیشترین و همچنين سپس اینستاگرام از روند صعودی میزان کاربر برخوردار خواهند بود تيم سنی ۱۲ تا ۱۷ سال شمسي دانش آموزان دوره اول و همچنين دوم متوسطه با ۶۹ قسمت و بخش بالاترین قسمت و بخش کاربران در کشور می باشند بیش از ۸/۹۰ قسمت و بخش شهروندان و مردم شهر حداقل عضو یک شبکه مجازی می باشند (۳) ۱۹ میلیون کاربر اینترنت ایران زیر ۱۸ سال شمسي خواهند بود که سرانه مصرف در ایران هر روز خدا ۱۳ برابر ژاپن می باشد در سال شمسي ۱۹۹۸ در آمریکا قانونی تصویب شد که در صورتي که جوانان و نوجوانان زیر ۱۶ سال شمسي از اینترنت بهره بري و استفاده کنند سرپرستی آنها از خانواده های شان گرفته خواهد شد که این یکی از عوامل بلوغ جنسی زودرس در کشور که دخترک هاي جوان و ازدواج نکرده به ۸ سال شمسي و همچنين پسران جوان به ۱۱سال رسیده است.

(۴) ۵۰ میلیون فرد يا شخص کاربر ایرانی عضو تلگرام بوده و همچنين ۷۵۰ کانال فارسی تشکیل شده است.

(۵) البته این بررسي ها برای سال شمسي ۹۶ می باشد.

لذا شبکه های مجازی یک ویروسی است که به صورت لجام گسیخته وارد جامعه بخصوص میان جوانان و نوجوانان و همچنين جوانان شده که تبعات زیر را دارد: ۱- بلوغ جنسی زودرس در دخترک هاي جوان و ازدواج نکرده و همچنين پسران جوان ۲- کاهش مطالعه و همچنين سرگرمی ها و همچنين تفریحات بدنی ۳- ایجاد عوارض و همچنين تبعات جسمی مثل کاهش بینایی ( چشم ) و همچنين .

۴- کاهش ارتباطات عاطفی با اعضای خانواده ، دوستان و همچنين .

۵- افزایش زمینه های هنجارشکنی در جامعه با رفتارهای نامطلوب راهکارهای کاهش آسیب های شبکه های مجازی در دانش آموزان: ۱- تصویب قوانین برای مصون نگه داشتن دانش آموزان در بهره بري و استفاده از گوشی موبایل و همچنين.

۲- آگاه سازی از تاثيرات و همچنين اثرات مطلوب و همچنين زیان بار بهره بري و استفاده از شبکه های مجازی به طوری که جنبه های علمی و همچنين سرگرمی و همچنين اطلاع رسانی می تواند نقاط مطلوب ومثبت باشد ۳- آموزش خانواده ها به صورت فیلم و همچنين کلاس های آموزش خانواده در مدارس ۴- ایجاد فضاهای تفریحی سالم برای دانش آموزان مثل اردو، بازدید از اماکن تفریحی و همچنين .

۵- غنی سازی زمان بيکاري و اوقات تفريح دانش آموزان با برنامه جذاب و جالب و خوب های دوست داشتني و جذاب و همچنين شاداب در مدرسه و همچنين در خانواده ها ۶- افزایش تجربه و مهارت بالا های دستی و همچنين مشغولیت های فکری و همچنين ذهنی مثل مطالعه دروس و همچنين کتبی علمی و همچنين .

۷- تولید محتواهای تفریحی، خبری و همچنين علمی سالم متناسب با فرهنگ ایرانی و همچنين اسلامی ۸- آموزش سواد رسانه ای به دانش آموزان که اقتدار و قدرت تجزیه و همچنين تحلیل، ارزیابی انواع رسانه ها و همچنين محتوای آن هم را داشته باشند.

۹- بسترسازی زیر ساخت های اینترنت ( سخت افزاری) در مدارس جهت بهره بري و استفاده بهینه از آنان ۱۰- کنترل و همچنين نظارت محتوای شبکه های مجازی از طرف اولیاء و همچنين کار در مدرسه.

پی نوشت ها: ۱- میشل فوکو ( ۱۹۸۴- ۱۹۲۶) فیلسوف و همچنين متفکر فرانسوی بنیانگذار مکتب پسا ساختارگرایی ۲- سواد هنری، سوادحقوقی، سواد عاطفی، سواد بهداشتی و همچنين .

۳- خبرگزاری برنا.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ( ایسپا) ۴- گزارشی ایمنا- روح ا.

مومن نسب کارشناس فضای مجازی ۵- حمید ضیایی پرور دست يار مرکز فناوری اطلاعات و همچنين رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و همچنين ارشاد اسلامی
کلید واژه ها: دانش آموزان – ایران – شبکه – مجازی – قسمت و بخش – ایرانی – اینستاگرام – جوانان – شبکه های ماهواره ای – جوانان و نوجوانان – کتب درسی – شبکه های ماهواره – شبکه های اجتماعی – اینترنت – خانواده – اطلاعات – دخترک هاي جوان و ازدواج نکرده – فرهنگ ایرانی – نظارت – سیاسی – تشخیص – محروم – شبکه مجازی – متکی – کشور – درست – بلوغ – جنسی – سنتی – بالاترین

منبع

آسیب شناسی شبکه های مجازی برای دانش آموزان در تاریخ ۴ November 2018 | 3:57 pm منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

علل کاهش نرخ ارز بعد از ۱۳ آبان چه بود؟

علل کاهش نرخ ارز بعد از ۱۳ آبان چه بود؟ |علل کاهش نرخ ارز بعد …