خانه / دسته‌بندی نشده / صدا و همچنين سیما و همچنين ضرورت افزایش ضریب نفوذ

صدا و همچنين سیما و همچنين ضرورت افزایش ضریب نفوذ

صدا و همچنين سیما و همچنين ضرورت افزایش ضریب نفوذ

|صدا و همچنين سیما و همچنين ضرورت افزایش ضریب نفوذ از اس پی سیتی|

ایرنا- صدا و همچنين سیما به عنوان رسانه ای ملی به نظر می رسد به دلیل وجود رسانه های رقیب شامل شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و همچنين نیز برخی کاستی ها خصوصا در تولید برنامه جذاب و جالب و خوب های متناسب با محتواهای اثربخش، – بیش از پیش با کاهش ضریب نفوذ و همچنين مرجعیت مواجه شده است.

به نقل از سایت قطره و همچنين به نقل ازگروه تحلیل، تفسیر و همچنين پژوهش های خبری ایرنا؛ اگرچه صدا و همچنين سیما در طی سالیان از بسیاری جنبه ها، قدرتمندترین، فراگیرترین و همچنين پرنفوذترین رسانه خبری و همچنين نهاد آموزشی – فرهنگی به شمار می رفت ولي بايد توجه داشت به مروز زمان به دلایلی نظیر رشد و همچنين گسترش رسانه های متنوع و گوناگون و مختلف، شبکه های مجازی و همچنين شبکه های ماهواره ای انحصار در تولید و همچنين پخش خبرهاي جديد و همچنين برنامه جذاب و جالب و خوب ها در صدا و همچنين سیما شکسته شد و همچنين انوع رسانه ها اکنون در مورد رویدادها و همچنين بحران های متنوع و گوناگون و مختلف به تولید محتوا می پردازند.

انحصار شکنی در تولید برنامه جذاب و جالب و خوب های صدا و همچنين سیما از یک سو و همچنين عدم تولید محتواهایی متناسب با سلایق و همچنين ذائفه ها و همچنين به دنبال آن هم افزایش سطح انتظارات شهروندان و مردم شهر ، کاهش ضریب نفوذ و همچنين مرجعیت این رسانه بیش از پیش دامن زده است.

بطوری که این امر بستر نگرانی ها و همچنين نارضایتی هایی را در میان مسوولان به وجود آورده تا به دنبال راهکارهایی برای اعتماد سازی بیشتر به صدا و همچنين سیما باشند.

در این خصوص سعید باستانی نماینده تربت حیدریه در مجلس در پیشنهادی به مدیران صدا و همچنين سیما، توصیه کرده است: معیار عمل نهاد باید رضایت عمومی جامعه باشد.

مسؤولان این نهاد باید تغییر نگاه جدی داشته باشند.

باید از میزان رجوع و همچنين حمایت شهروندان و مردم شهر و همچنين تاثیرگذاری صدا و همچنين سیما بر مخاطبان عمومی و همچنين خاص آمار گرفته مي شود.

همچنین این نماینده تاکید کرده بود: باید اعتماد شهروندان و مردم شهر به صدا وسیما سنجیده مي شود و همچنين سعی کنند صدا و همچنين سیما محل اعتماد شهروندان و مردم شهر به خبرهاي جديد، تحلیل ها و همچنين راهبردهای نظام مي شود.

با توجه به اهمیت پرداختن به میزان اثربخشی برنامه جذاب و جالب و خوب های صدا و همچنين سیما و همچنين نیز لزوم اعتماد سازی به آن هم، پژوهشگر ایرنا با عبدالصمد محمودی دکترای ارتباطات و همچنين دست يار مدیر کل دفتر مسائل شهری استانداری اصفهان به گفت و همچنين گو نشست.

**صدا و همچنين سیما با مخاطبان بسیار ولی ضریب نفوذی پایینمحمودی در خصوص وضعیت مخاطبان و همچنين ضریب نفوذ برنامه جذاب و جالب و خوب های صدا و همچنين سیما گفت: مسلما رسانه ای مثل صدا و همچنين سیما با توجه به گستردگی شبکه هایی که دارد قاعدتا از مخاطبان بسیار زیادی هم برخوردار است ولي بايد توجه داشت شاید تعداد مخاطبانی که دارد اصلا با ضریب نفوذ آن هم همخوانی نداشته باشد.

وی گفت: زمانی هست که تو مخاطبانی دارید که از روی اجبار می نشینند و همچنين رسانه تو را دنبال می کنند ولي بايد توجه داشت این رسانه تاثیر مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري را روی مخاطبان ندارد.

به همین خاطر مخصوصا در مواقعی که بحران هایی اتفاق می افتد که از منظر چالشی مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري است نقدها و همچنين بررسی هایی و همچنين یا حتی تحلیل هایی صورت بگیرد شهروندان و مردم شهر به سمت ماهواره ها و همچنين شبکه های اجتماعی و همچنين .

می روند.

بنابراین به نظر من صدا و همچنين سیما مخاطبان بسیاری دارد ولی ضریب نفوذ بسیار پایینی دارد.

** علت پایین بودن ضریب نفوذ صدا و همچنين سیمامحمودی در خصوص علت پایین بودن ضریب نفوذ برنامه جذاب و جالب و خوب های صدا و همچنين سیما گفت: یک علت به این خاطر است که متاسفانه همه خود را داخل آن هم نمی بینند.

اقوام متنوع و گوناگون و مختلف زبان های متنوع و گوناگون و مختلف و همچنين گرایش های سیاسی متنوع و گوناگون و مختلف خود را در آن هم داخل نمی بینند.

گرایش های اجتماعی متنوع و گوناگون و مختلف شاید خود را در آن هم داخل نمی بینند و همچنين به همین خاطر به رسانه هایی که در آن هم ها بیشتر دیده می شوند متوسل می شوند.

محمودی افزود: برای مثال هر زمان که صدا و همچنين سیما تیزری پخش می مي شود که می خواهد طبیعت را نشان بدهد و همچنين یا به نحوی بکر بودن طبیعت را نشان دهد به سراغ اقوام می رود.

ولی هر گاه که می خواهد کار کارشناسانه و همچنين تخصصی انجام دهد و همچنين در مورد موضوعی گفت و همچنين گویی کند مثلا در حوزه اجتماعی و همچنين یا پزشکی به جای اینکه بیاید با هر استادی و همچنين از هر گویشی گفت و همچنين گویی کند اساسا با کسی گفت و همچنين گو می کند که لهجه ای نداشته باشد.

وی گفت: مثلا در صورتي که خبرهاي جديد ۲۰:۳۰ را با دیگر برنامه جذاب و جالب و خوب های صدا و همچنين سیما مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که به لحاظ تعداد مخاطبان و همچنين ضریب نفوذ و همچنين حتی بازنشر خبرهاي جديد در شبکه های اجتماعی رتبه اول را دارد.

زيرا و به درستي که تعدادی از انتقادات و همچنين نگاه ها از پایین به بالا در این برنامه جذاب و جالب و خوب دیده می مي شود.

به همین خاطر معتقد هستم این عوامل سبب شده اند تا میزان ضریب نفوذ صدا و همچنين سیما پایین بیاید.

** فضای مجازی رقیبی برای صدا و همچنين سیما استمحمودی در خصوص تاثیر فضای مجازی در برنامه جذاب و جالب و خوب های صدا و همچنين سیما گفت: به نظر من در زمان وقوع حوادث و همچنين بحران هایی مثل زلزله یا انتخابات برخی از شهروندان و مردم شهر به سراغ سایر رسانه ها می روند تا از این طریق در جریان تحلیل و همچنين تفسیر خبرهاي جديد قرار بگیرند.

درست است که خبرهاي جديد را از صدا و همچنين سیما می شنوند ولی برای تحلیل آن هم خبرهاي جديد به سراغ رسانه ها و همچنين شبکه های دیگر می روند.

زيرا و به درستي که معتقدند به میزان کافی تحلیل ها از طریق صدا و همچنين سیما صورت نمی گیرد.

محمودی افزود: از طرفی امروزه تعداد مخاطبان شبکه های اجتماعی هم بیشتر شده است زيرا و به درستي که امکان شناسایی شهروندان و مردم شهر در شبکه های اجتماعی وجود ندارد بنابراین بیشتر احساس امنیت می کنند و همچنين خود را به عضویت آنها در می آورند.

به همین خاطر می بینید بعضی از کانال ها حدود ۵۰۰ هزار و همچنين یا حدود ۱ میلیون فرد يا شخص و همچنين یا حتی بیشتر اعضا جذب کرده اند.

این امر نشان می دهد رسانه هایی که بعضا رسمی خواهند بود نتوانسته اند کارکرد خود را به خوبی ایفا کنند و همچنين یا نتوانسته اند صدای مخاطب عمومی در جامعه باشند.

** راهکارهایی برای جذب مخاطبان بیشترمحمودی در خصوص راهکارهایی برای بهبود جذب مخاطبان بیشتر برای رسانه های رسمی زيرا و به درستي که صدا و همچنين سیما گفت: یک قسمت و بخش از راهکارها، فنی و همچنين تکنیکی است.

ما در بحث های جامعه شناسی شهری عنوانی به نام حق به شهرستان داریم.

یعنی اینکه تو زمانی که می خواهید کار شهرسازی انجام دهید باید بتوانید توزیع عادلانه امکانات انجام دهید و همچنين در جاهای متنوع و گوناگون و مختلف امکانات را طوری توزیع کنید که همه مخصوصا حاشیه نشین ها بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

وی گفت: این دید را نسبت به رسانه ها هم دارم.

یعنی معتقد هستم حق دسترسی به رسانه را باید برای همه شهروندان قائل شویم.

یعنی همه شهروندان از همه اقلیت ها و همچنين قومیت ها بتوانند در برنامه جذاب و جالب و خوب ها به روش جمعی شرکت کنند.

چرا بسیاری از برنامه جذاب و جالب و خوب های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنين قومی باید در شبکه ۴ که بسیار کم ببیننده است و همچنين چندان هم جا نیفتاده است، پخش شوند.

مثلا با فلان جامعه شناس و همچنين یا فیلسوف در شبکه ۴ گفت و همچنين گو صورت می گیرد در حالیکه در شبکه های ۱ و همچنين یا ۲ که بسیار پر بیننده هم خواهند بود اصلا گفت و همچنين گویی از این اشخاص پخش نمی مي شود.

محمودی افزود: پس یکی از منظر تکنیکی باید توجه مي شود و همچنين دیگر از نظر محتوایی.

از نظر تکنیکی فیلمبرداری ها، تصویر برداری ها و همچنين صدا برداری های خوب صورت بگیرد که صدا و همچنين سیما هم در این زمینه ها بسیار قوی است ولی از لحاظ محتوایی که من اسمش را حق به رسانه گذاشتم بسیار ضعیف است و همچنين باید در این زمینه اقدامات بسیار اساسی انجام دهد.

کلید واژه ها: صدا و همچنين سیما – سیما – رسانه – برنامه جذاب و جالب و خوب – تولید – هایی – شبکه های ماهواره ای – شبکه – شهروندان و مردم شهر – شبکه های ماهواره – شبکه های اجتماعی – ایرنا – افزایش – تربت حیدریه – خبرهاي جديد – بحران – تاثیرگذاری – مجازی – میزان – فضای مجازی – کاهش – ارتباطات – نارضایتی – مدیر – باستانی – اجتماعی – ماهواره – مدیران – اصفهان – فرهنگی

منبع

صدا و همچنين سیما و همچنين ضرورت افزایش ضریب نفوذ در تاریخ ۱ December 2018 | 6:41 pm منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

414691_124.jpg

پنج چالش نظام تدبیر

پنج چالش نظام تدبیر |پنج چالش نظام تدبیر از اس پی سیتی| ایران کشوری است …