خانه / مقالات / چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب باشیم؟

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب باشیم؟

بازاریاب تلفنی ( telemarketer ) شخصی است که مسئولیت فروش کالا یا خدمات را با تلفن قبول می نماید .بازاریاب های تلفنی ممکن است در دفتر خصوصی،یک مرکز تلفن و یا در خانه کار کنند.به طور معمول بازاریاب های تلفنی مشتریان خود را ملاقات نمی کنند به همین داشتن مهارت های بازاریابی تلفنی در این حرفه جهت دست یابی به خوب یت الزامی است.پیشنهاد ات زیر را برای اینکه چگونه بازاریاب تلفنی خوب باشید دنبال بکنید :


درآمد

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

مراحل :
۱)آماده شدن جهت بازاریابی تلفنی
تا جایی که می توانید جهت در مورد چیزی که می خواهید بفروشید یاد بگیرید.

شما می بایست بدانید محصولی که می فروشید چه چیزی است ،چگونه کار می نماید و چه ارزشی جهت مشتریان بالقوه ایجاد می نماید .به علاوه اینکه شما باید به محصولی که می فروشید و ارزشی که برای مشتریان شما ایجاد می نماید باور داشته باشید.
در رابطه با کمپانی ی که جهت آن کار می بکنید بررسي کنید.

شما نه فقط محصول می فروشید بلکه خود شرکت را نیز می فروشید.شما می بایست این توانایی را داشته باشید که به مشتریان بالقوه بگویید چرا باید از بین رقبا ،شما را انتخاب کنند. بررسي تاریخچه مجموعه ،فلسفه آن ،انتقادات رضایت نامه های مشتریان جهت ایجاد عکس مطلوب از شرکت ی که با آن معلت ه می کنند در ذهن مشتریان مفید است.
مطمئن باشید که فرآیند فروش را فهمیده اید.

زمانی که شما مشتری را جهت خرید چیزی که می فروشید متقاعد می بکنید لازم است که بتوانید فرآیند فروش را از ابتدا تا انتها توضیح دهید ،مانند تشریفات اداری بستن معلت ه،صورت حساب ها،شرایط حمل نقل،شرایط پس گرفتن، استرداد محصول و …
جهت مشتریان بالقوه اطلاعات ارتباط را آماده سازی بکنید .

شما باید نام تجاری داشته باشید.آدرس پست الکترونیکی ،شماره تلفن ها،آدرس وب سایت،اطلاعات مرتبط با مدیریت (به ویژه اگر شما در مرکز ارتباط کار می بکنید ) یا هر اطلاعات ارتباط وابسته دیگر که مشتریان ممکن است از شما تقاضا کنند از پیش تهیه بکنید .
۲)با اعتماد به نفس حرف بکنید .

بک بازاریاب تلفنی مناسب با یک تن حرف با اعتبار حرف می نماید به گونه ایی که باعث آرامش خیال مشتری می شود.اگر شما به طور پیشرفته ی آن را تست کرده باشید،می بایست قادر باشید با اعتماد به نفس در رابطه با ارتباط و شرکـت خودتان حرف بکنید .

۳)مهارت های ارتباطات تاثیر گذار را آزمایش بکنید .

شمرده شمرده با صوت واضح و به اندازی کافی بلند حرف بکنید به گونه ایی که مشتریان به راحتی صوت شما را بشنوند.من من نکنید.خودتان را معرفی بکنید هدف از ارتباط تان را در اولین فرصت بیان بکنید .حوصله به خرج دهید به جواب هایی که مشتری می دهد به بهتر ی گوش بکنید .یک تعادل درست بین خیلی حرف کردن به اندازه کافی حرف نزدن پیدا بکنید .محیط خشک در مکالمه می تواند ناخوشایند باشد از طرف دیگر خیلی حرف زدن تند حرف کردن باعث گیج و آشفته شدن مشتری می شود.
۴)آزمایش بکنید تا به نظر نرسد دارید روخوانی می بکنید .

متون آماده شده در بازاریابی تلفنی (به ویژه در محیط مرکز ارتباط ) معمول هستند .اما شما می توانید به گونه ای حرف بکنید که به نظر نرسد دارید روخوانی می بکنید .قبل از ارتباط چند نفس عمیق بکشید آرام باشید.به جای اینکه روی کلمات مکالمه تان تمرکز بکنید روی پیام پشت آن متمر کز باشید.
۵)یک نگرش ذهنی مثبت داشته باشید.

به خاطر داشته باشید بسياري از افرادی که با آن ها ارتباط می گیرید منتظر ارتباط شما نیستند ممکن است پذیرای شما نباشند.این موضوع حتی جهت بازاریاب تلفنی پیشرفته ی نیز غیر عادی نیست که پیش از دست یابی به مشتری طرفدار از طرف چندین مشتری بالقوه رد شود.
۶)فعال با انگیزه بمانید.

بازاریابی تلفنی گیم با اعداد است.جهت گسترش مهارت های بازاریابی تلفنی به و پافشاری نیاز دارد.خودتان را متعهد بکنید هر روز تعداد معین ی ارتباط تلفنی بگیرید و دقت بکنید آن ارتباط ها صورت بگیرید.
۷)تشخیص دهید چه زمانی می بایست به سراغ مکالمه بعدی بروید.

اگر یک مخاطب ارتباط شما به طور صریح و آشکار علاقه ایی به آن چه شما می گویید نشان نمی دهد پس به طور مودبانه به متن انتها دهید بعد مکالمه بعدی را شروع کنید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مزایا و معایب تست های روانشناسی

مزایا و معایب تست های روانشناسی در این مطلب قصد داریم تا شما دوستان را …