خانه / مقالات / استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

نسبتا هر روز ارتباط هایی دارم که از من می پرسند آیا فروشنده ،کارشناس فروش ،مدیر فروش و یا بازاریاب برای استخـدام سراغ دارم یا خیر.فروشندگان قلب تپنده هر کسب کاری هستند و در خط مقدم جبهه نبرد با رقبا قرار دارند.به ویژه در زمان رکود اقتصادی نیاز به فروشندگان توانا بیش از بیش آشکار می شود.


ساخت فروشگاه

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

اما چطور در استخـدام کارشناس فروش مدیر فروش و بازاریاب موفق باشیم؟

جهت این کار راه حل های مختلف ی هست از عبارت :مراجعه به کاریابی ها،دادن اطلاعیه استخدام،کمک گرفتن از دوست ها آشنایان،جذب فروشندگان رقبا،جذب فروشندگانبقیه شرکـت ها و همين طور ساختن فروشنده !

الف ) استخدامی فروشنده از طریق مراجعه به کاریابی ها

کاریابی ها برای معرفی کارجویان به کار فرمایان ایجاد شده اند.جهت استخدامی کارشناس فروش و بازاریاب به سراغ آن ها بروید و تقاضای خود را به آن ها اعلام بکنید .امروزه وب سایت های اینترنتی کاریابی هم وجود دارند که شما می توانید به صورت آن لاین در بانک اطلاعات رزومه های آن ها به جست و جو بپردازید.

ب) اطلاعیه استخدام

اقطعا لا اولین مورد ایی که به ذهن شما جهت استخدامی کارشناس فروش می رسد دادن اگهی در روزنامه های نیازمندی ها هست.در این رابطه رعایت چند نکته می تواند مفید باشد:

۱)مکان قرار گیری آگهی استخدام: بسیار زیاد ی از افراد فکر می کنند صفحه اول روزنامه نیاز مندی بهترین جا برای آگهی استخدامی است ولی تجربه به من نشان داده اکثرا افراد جویای کار مستقیم به سراغ صفحه آگهی های استخدامی می روند.جهت جذب و استخـدام بازاریاب ،اگهی را در صفحات استخـدام چاپ بکنید .

۲)به طور کلی هر چقدر کادر اگهی بزرگتر و متن آن رنگی باشد افراد معتبر تری را جذب می بکنید .خصوصا زمانی که از صنف ده ها اطلاعیه وجود داشته باشد به نظر می رسد افراد قوی تر جویای شغل به اگهی های بزرگتر رنگی توجه بیشتری می کنند.

۳)عنوان اگهی در جذب قوت فروش زیاد خیلی مهم است.اگر در اگهی بنویسید (استخـدام بازاریاب) یک تیپ آدم می آید و چنانچه بنویسید استخدامی (کارشناس فروش) یک تیپ آدم دیگر.به صورت تجربی به شرکـت هایی که مشاوره بازاریابی و فروش می دهم توصیه می کنم در متن اگهی های استخـدام خود قطعا استخدامی مدیر فروش و کارشناس فروش را بنویسند تا بتوانند دامنه وسیع تری از افراد را برای مصاحبه استخدامی دعوت و رزومه های دریافت کنند.

۴)نوشتن زمینه کار شرکـت نقش تاثیر گذار ی در جذب افراد توانمند آن حوزه دارد.اگر به دنبال افراد با تجربه در زمینه کاری خودتان هستید پیشنهاد می کنم زمینه کار شرکت را بنویسید.با این کار می توانید فروشندگان ناراضی رقبا را برای مصاحبه دعوت بکنید و حتی اگر آن ها را استخدامی نکردید به اطلاعات جالبی در رابطه با رقبای خود دست می یابید.

۵)نوشتن نام شرکـت می تواند مفید یا ضرردار باشد.چنانچه از برند قدرتمندی برخوردار هستید با درج نام برند می توانید ،فروشندگان قوی را به سمت جذب بکنید ولی اقطعا ل این را بدهید که رقبای شما روی این مورد حساس شوند و بخواهند جهت کسب اطلاعات در رابطه با شما از این طریق اقدام کنند.

۶)درج اطلاعات ارتباط کامل مانند تلفن ،فکس و ایمیل می تواند دامنه وسیع تری از افراد را به سمت شما بکشاند ولی برخي از شرکـت ها به امکان تعداد ارتباط بالا و یا عدم امکان جواب گویی تلفنی یا ملاحضات امنیتی به جهت عدم شناسایی بوسیله رقبا و مخاطبان فقط كار به درج شماره فکس یا پست الکترونیکی می کنند.

۷) گذاشتن شرط مدرک تحصیلی بالا را مگر در موارد ی که جزو الزامات و پیش نیاز های شغل فروش باشد پیشنهاد نمی کنم.نمونه های بسياري از افراد مدارک تحصیلی بالا دیده ام که توان مندی فروش نداشته اند بر عکـس آن با بسياري از اقراد با مدارک تحصیلی پایین اما توانمند در حوزه بازاریابی فروش کار کرده ام.شغل فروش نیازمند هوش هیجانی (EQ) بالایی است .مدرک تحصیلی بالا الزاما دال بر هوش هیجانی بالا نیست.

۸)چنانچه به دنبال استخـدام مدیر فروش متخصص پیشرفته هستید مجلات و نشریات صنعت را فراموش نکنید.در مجلات تخصصی حوزه کار خود اطلاعیه استخـدام چاپ بکنید .عموما مدیران فروش متخصصین فروش پیشرفته ی مجلات صنعت را مطالعه می کنند.

۹)چنانچه حقوق فوق العاده و جذابی نمی توانید پرداخت بکنید از نوشتن آن خودداری بکنید .به اعتقاد من یک فروشنده خود حقوق و ویژگی ها ی را تعیین می نماید .جهت فروشنده ممکن است رقم چند ده میلیونی در ماه کم باشد و برای فرد دیگری حقوق اداره کار زیاد باشد!فقط زمانی حقوق را بنویسید که فکر می بکنید می توانید تعداد بسياري را به واسطه آن به سمت جذب بکنید .

۱۰)اگر قوت فروش آسان می خواهید می توانید در متن اگهی قید بکنید به همراه آموزش بازاریابی

جهت آگهی استخدامی قوت فروش علاوه بر نشریات از محیط وب می توانید استفاده تاثیر گذار ی ببرید.

۱)در سایت های مختلف نیازمندی مثل وب سایت ایستگاه ،ایران تجارت و …. اطلاعیه استخـدام خود را درج بکنید . وبسایت های نیازمندی عموما جهت درج اگهی معمولی خدمات رایگان می دهند.

۲)در وب وب سایت کمپانی خود یک بخش جهت استخـدام قرار دهید.اقطعا ل دارد فرد توان مندی از وب سایت شما بازدید نماید و تمایل به استخـدام در مجموعه شما را داشته باشد.

۳)در گروه های تخصصی پروگرام های ارتباطی مثل تلگرام ،لاین … و همين طور وبسایت های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و لینکداین و … اگهی استخـدام خود را قرار دهید.

۴)در صورتی که بانک ایمیل افراد کارشناس حوزه کاری خود را در اختیار دارید ،ارسال ایمیل انبوه می تواند مثمر ثمر باشد.

۵)در وب وب سایت های تخصصی حوزه کاری می توانید اگهی استخـدام قوت فروش کارشناس را قرار دهید.

ج )کمک گرفتن از دوست ها آشنایان:

به دوست ها آشنایان همچنین همکاران بسپارید اگر فروشنده پیشرفته جهت فروش بازاریابی مجموعه شما دیدند به شما معرفی کنند.هنوز در زیاد ی از موارد تبلیغات دهان به دهان بهتر از تبلیغات انبوه عمل می نماید .بسياري از فروشندگان متخصص به آگهی های استخـدام کارشناس فروش توجه ی نمی کنند و یا اصلا آن ها را نمی بینند. جهت چه که در حال حاضر مشغول به کار هستند .در هر صنفی گاهي افراد پیشنهاد کننده هستند .به عنوان مثال نگار یا مدیر نشریه تبلیغاتی یک صنعت به تعداد زیاد ی از افراد آن صنعت دساسترس ی و از ارتباطات وسیع ایی با فعالان آن صنف برخوردار است.به این افراد مراجعه بکنید و از آن ها بخواهید در صورت دیدن و یا شناختن فروشنده مناسب آن ها را به شما معرفی کنند.

د) فروشندگان رقبا:

یک فروشنده متخصص عموما جایی مشغول به کار است چرا که فردی که در فروش توان مند است ابتدا باید بتواند توان مندی های را بفروشد.فروشندگان رقبا را به سه بخش می توان تقسیم کرد :۱)فروشندگانی که قبلا با رقبای ما کار می کرده اند الان جدا شده اند.۲)فروشندگانی که در حال حاضر دارند با رقبا کار می کنند ولی ناراضی هستند می خواهند جدا شوند. ۳)فروشندگانی که با رقبا کار می کنند و راضی نیز می باشند .

شما می توانید برای هر سه دسته برنامه بریزید.فروشندگان با مشتریان در رابطه هستند ،زمانی که فروشنده از مجموعه ی جدا می شود اولین شخصی که متوجه می شود مشتریان او می باشند .به سراغ مشتریان فعال و مشتریان بالقوه افراد توصیه کننده (افرادی که به موقعیتی که در آن قرار گرفته اند به فروشندگان صنعت شما در رابطه هستند ) رفته و از آن ها بپرسید فروشندگانی از رقبای شما را می شناسند که در حال حاضر با آن ها کار نمی کنند یا خیر.همين طور می توانید از مشتریان خود بپرسید که فروشنده قوی در بین کارمندان رقبای شما می شناسند و یا خیر.در صورتی که جواب آن ها مثبت هست می توانید از مشتریان خود بخواهید از طرف شما برای اسخدام کارشناس فروش به طور غیر مستقیم با آن فروشنده مذاکره کنند که درصورتی که تمایل دارد آن شرکـت را ترک نماید شما می توانید جهت استخـدام با آن ها مذاکره بکنید .

ه) فروشندگان غیر مرتبط

بسياري از مدیران به دلایل مختلف از ملاقات فروشندگانی که می خواهند محصولی به آن ها بفروشند طفره می روند.من پیشنهاد می کنم هر فروشنده ای را حداقل جهت بار ملاقات کنند.چرا که نمی دانند چه کسی را می بینند و این می تواند باب آشنایی با آن ها را جهت شان باز نماید .فروشندگانی که می خواهند با شما ملاقات کنند را ببینید ،و چنانچه فروشنده ای به سراغ شما آمد توانمند بود به او توصیه استخدامی در شرکـت را بدهید!!!

و)تهیه فروشنده:

بسياري از افراد توان مندی فروش را دارند ولی تا به حال این قابلیت را در کشف نکرده و به آن توجه نکرده اند.یکی از شرکـت هایی که به آن مشاوره بازاریابی می دهم فروشنده توانمندی دارد که قبلا حساب دار آن شرکـت بوده است یا در مجموعه دیگر یکی از متخصصین فروش خوب آن قبلا در همان شرکـت منشی بوده است.در کمپانی ببینید چه افرادی می توانید روش فروش بازاریابی داده و وارد شغل فروش بکنید . بعضی وقتها اوقات مورد های خوب ی می توانید پیدا بکنید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

خلاصه داستان سریال پر ستاره عاشقانه

در این مطلب میکوشیم تا شما سروران گرامی را با سریال بسیار زیبای عاشقانه کاری …