خانه / دسته‌بندی نشده / حرف های مجید رضاییان در مورد راه اندازی شبکه های خصوصی

حرف های مجید رضاییان در مورد راه اندازی شبکه های خصوصی

حرف های مجید رضاییان در مورد راه اندازی شبکه های خصوصی

|حرف های مجید رضاییان در مورد راه اندازی شبکه های خصوصی از اس پی سیتی|

حرف های مجید رضاییان در مورد راه اندازی شبکه های خصوصی به نقل از سایت قطره و همچنين به نقل ازجی پلاس، علیرغم آمار و همچنين ارقام عجیبی که صداوسیما از استقبال شهروندان و مردم شهر از برنامه جذاب و جالب و خوب هایش می دهد، – به نقل از سایت قطره و همچنين به نقل ازجی پلاس”، علیرغم آمار و همچنين ارقام عجیبی که صداوسیما از استقبال شهروندان و مردم شهر از برنامه جذاب و جالب و خوب هایش می دهد، ولي بايد توجه داشت ریزش مخاطبان تلویزیون، تکراری شدن برنامه جذاب و جالب و خوب ها و همچنين مجریان شبکه های تلویزیونی و همچنين روی آوردن شهروندان و مردم شهر به سمت شبکه های ماهواره ای بر کسی پوشیده نیست.

گسترش اینترنت و همچنين تلویزیون های اینترنتی هم نشان دهنده این موضوع است که برخی برنامه جذاب و جالب و خوب سازان از تلویزیون ناامید شده اند و همچنين به دنبال یک فضای جدید و همچنين باز خواهند بود.

مهاجرت هنرمندان، محرومیت و همچنين ممنوعیت مجریان و همچنين برنامه جذاب و جالب و خوب سازان مؤثر و همچنين محبوب و همچنين انحصار گفتمانی و همچنين تبلیغ یک سلیقه خاص سیاسی در رسانه حاکمیتی، مواردی خواهند بود که لزوم راه اندازی شبکه های خصوصی را دوباره تداعی می کنند.

چالش های اصلی راه اندازی شبکه های خصوصی مجید رضاییان استاد دانشگاه و همچنين پژوهشگر ارتباطات، در مورد چالش های اصلی راه اندازی شبکه های خصوصی گفت: یکی از چالش های اصلی در بحث تلویزیون های خصوصی، قانون اساسی ما است.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم این است که راه قانونی تلویزیون های خصوصی را باز کنیم؛ البته این اتفاق ۱۵ سال شمسي به تأخیر افتاده است.

یعنی قبل از وارد شدن دنیا به شبکه های اجتماعی یا وب ۲ باید بحثی به نام تلویزیون های خصوصی در ایران از نظر قانونی حل می شد.

قانون اساسی ما و همچنين قوانین موضوعه مرتبط با این بحث باید بازنگری و همچنين با ۱۵ سال شمسي تأخیر اصلاح مي شود.

البته برای این می گویم ۱۵ سال شمسي زيرا و به درستي که وب ۲ از سال شمسي ۲۰۰۵ به وجود آمد و همچنين در حال حاظر هم در آستانه سال شمسي ۲۰۲۰ هستیم.

حال چرا صحبت از قانون می کنم؟ زيرا و به درستي که ما در قانونمان این کار را کرده ایم.

اساساً هیچ صدایی یا هیچ سیمایی، هیچ رادیویی یا هیچ تلویزیونی را نمی قدرت انحصار کرد.

فرقی نمی‎کند در کشور ما باشد یا در هر کشور دیگری.

انحصار طبیعتاً جواب نمی دهد.

وی در ادامه افزود: نقطه دوم این است که وقتی رقابت به وجود می آید، ظرفیت های رسانه ای خود را بیشتر نشان می دهد.

وقتی رقابت نباشد دیگر اتفاقی نمی افتد.

در حال حاضر در فضای وب، خبرگزاری ها، وب سایت های تخصصی یا نشريات و مطبوعات هر چند با قدرت کم، ولي بايد توجه داشت در بین آنها رقابت وجود دارد.

این رقابت حکایت از این دارد که در صورتي که فردی نخواست در این رسانه کار کند، کوچ می کند و همچنين در یک رسانه دیگر فعالیت می کند.

در این حداقل، امکان خلاقیت وجود دارد و همچنين جلوی خلاقیت اشخاص گرفته نمی مي شود.

راه تلویزیون خصوصی را باید باز کنند رضاییان در مورد گسترش جهان وب بیان کرد: نقطه سوم این است که جهان وب به حدی گسترش یافته که نمی توانید خود را از بحثی به نام تلویزیون های خصوصی کنار بکشید.

در حال حاضر، تلویزیون اینترنتی به وجود آمده است.

آن هم را می خواهند چه کار کنند؟ در حال حاظر از ظرفیت های تصویری اینترنت در وب ۱ و همچنين وب ۲ بهره بري و استفاده می کنند.

بنابراین به هر شکلی که نگاه کنید همه چیز گواه این است که راه تلویزیون خصوصی باید باز مي شود.

زيرا و به درستي که در فضای وب همه از امکان ها و همچنين ظرفیت های تصویری گسترده ای بهره بري و استفاده می کنند.

نمی قدرت این پيشامد جديد را نادیده گرفت و همچنين مقابل آن هم ایستاد.

نمی توانید برای همه مخاطبان یک کشکول درست کنید او با اعلام اینکه تلویزیون های خصوصی، روزنامه نگاری تخصصی را گسترش می دهند، افزود: ژورنالیسم تلویزیونی به هر میزان که عمومی است و همچنين با استقبال مواجه می مي شود به آن هم میزان هم در صورتي که تخصصی مي شود، مورد استقبال قرار می گیرد.

مثلاً تلویزیون های کابلی خصوصی در زمینه بازرگانی، بورس یا رشته های هنری در صورتي که گسترش پیدا کنند، مخاطبان خاص خود را دارند و همچنين به شدت هم مورد نیاز خواهند بود.

بنابراین این موضوع، ژورنالیسم تلویزیونی را در عرصه تخصصی گسترش می دهد و همچنين مخاطبان را با خود همراه می کند.

همین اتفاق در وب۲ افتاد.

یعنی وب ۲ وقتی به وجود آمد، یک باره توییتری که متن کوتاه محور بود، مطرح شد.

اینستاگرام که تصویر محور بود به وجود آمد.

به عبارت دیگر، در دنیای وب هم با همه گستردگی، وجه تعامل و همچنين اجتماعی چندسویه اش به این نتیجه رسیدند که شبکه های اجتماعی هر کدام یک مأموریت خاصی را انجام می دهند.

دنیا، دنیای تخصص شده است.

یعنی نمی توانید برای همه مخاطبان یک کشکول درست کنید و همچنين همه چیز را داخلش بریزید و همچنين هر کسی هر چیزی که نیاز داشت از آن هم بردارد.

این پيشامد جديد برای رسانه های عمومی است.

در تلویزیون های خصوصی امکان رقابت به وجود می آید که اتفاق خوبی است و همچنين بعد اقتصاد رسانه را هم با خود به همراه دارد.

یعنی شبکه های تلویزیونی خصوصی در هیچ کجای دنیا زیان نمی دهند و همچنين بعد از مدتی، هزینه درآمدشان پوشش داده می مي شود.

ارزیابی یک مصوبه این پژوهشگر ژورنالیسم در پاسخ به این پرسش که مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر این که قسمت و بخش خصوصی می تواند با اجازه صداوسیما رادیو و همچنين تلویزیون فراگیر تأسیس کند را چگونه ارزیابی می کند، گفت: این موضوع از نظر قانونی ایراد دارد.

شبکه های خصوصی تلویزیونی وقتی می خواهند راه بیفتند، خودشان رقیب صداوسیما خواهند بود و همچنين منطقی نیست از صداوسیما اجازه بگیرند.

در صورتي که به این شکل باشد طبیعتاً به نتیجه هم نمی رسد.

کلید واژه ها: راه اندازی – تلویزیون – برنامه جذاب و جالب و خوب – برنامه جذاب و جالب و خوب ها – شبکه – آمار و همچنين ارقام – شبکه های ماهواره ای – صداوسیما – شبکه های ماهواره – خصوصی – رضاییان – استقبال – اینترنت – شهروندان و مردم شهر – ارقام – نقل از – آمار – مجید – محرومیت – مخاطبان – ماهواره – ممنوعیت – انحصار – ناامید – مهاجرت – رسانه – سیاسی – موضوع – محبوب – تبلیغ

منبع

حرف های مجید رضاییان در مورد راه اندازی شبکه های خصوصی در تاریخ ۲۹ December 2019 | 11:47 am منتشر شده است

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

13990624000702_Test_PhotoO.JPG

آموزش سواد رسانه ای در مراکز سما استان گیلان

آموزش سواد رسانه ای در مراکز سما استان گیلان |آموزش سواد رسانه ای در مراکز …